ارسال به دیگران پرینت

صالحی:

بزرگترین مرکز یون‌درمانی کشور از سال آتی بیمار پذیرش می‌کند

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: سال آتی پذیرش بیمار در مرکز یون درمانی آغاز خواهد شد؛ این بیماری جزو بیمه قرار گرفته است و بیماران تحت پوشش هزینه زیادی را پرداخت نخواهند کرد.


بزرگترین مرکز یون‌درمانی کشور از سال آتی بیمار پذیرش می‌کند

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه روند تکمیل تجهیزات مرکز یون درمانی و احداث ساختمان این مرکز ظرف ماه‌های آتی به اتمام خواهد رسید، گفت: با این تفاسیر سال آتی پذیرش بیمار در این مرکز آغاز خواهد شد؛ این بیماری جزو بیمه قرار گرفته است و بیماران تحت پوشش هزینه زیادی را پرداخت نخواهند کرد.

علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، ظهر امروز در حاشیه آزمایش بخشی از تجهیزات مهم مرکز ملی یون درمانی در استان البرز، درجمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه روند آزمایش به خوبی بررسی شد، گفت: گام اصلی راه‌ندازی این مرکز برداشته شد و در حال حاضر می‌توان گفت ۸۵ درصد از روند احداث مرکز بزرگ یون‌درمانی کشور طی شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ساختمان هم تکمیل شده است، یادآور شد: بخشی از تجهیزات به زودی تکمیل خواهد شد و در ماه‌های آینده نصب کامل تجهیزات در دستورکار قرار خواهد گرفت، با این تفاسیر سال آتی پذیرش بیمار در این مرکز آغاز خواهد شد.

صالحی ضمن تقدیر از همکاری کشور اتریش، یادآور شد: این پروژه با همکاری یک شرکت که اولین نوع این بیمارستان را در اتریش ساخته ایجاد شده است و عزیزانی که این فرآیند را امروز آغاز کردند تعدادی ایرانی و تعدادی اتریشی هستند.

صالحی با بیان اینکه امکان ارتقاء این مرکز برای استفاده از یون‌هان سنگین‌تر در فرآیند درمان وجود دارد، تصریح کرد: عده قلیلی شبانه روز مدیریت این پروژه را در سازمان انرژی اتمی بر عهده دارند که به صورت سرباز گمنام کار می‌کنند و پیمانکار هم به صورت مداوم مشغول است. امیدواریم ضمن کسب رضایت مردم ایران توانسته باشیم بخشی از ماموریت‌های سازمان انرژی اتمی که مربوط به بخش سلامت است را انجام داده باشیم.

وی با تأکید بر اینکه این بیمارستان آخرین و مدرنترین روش درمان سرطان است، تصریح کرد: این بیمارستان سالی ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر را می‌تواند پذیرش کند. با توجه به اینکه یک معالجه گران قیمت است و به عنوان نمونه در اتریش ۲۴ هزار یورو برای هر دور از معالجه هزینه می‌برد به همین دلیل وزارت بهداشت کمک کرد که این درمان نیز جزو بیمه باشد که این جای تشکر دارد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه