ارسال به دیگران پرینت

مصرف برق کشور رکورد بی‌سابقه‌ای از خود برجای گذاشت

مصرف برق کشور روز گذشته رکورد بی‌سابقه‌ای را در تاریخ این صنعت از خود برجای گذاشت و از مرز ۶۲ هزار مگاوات عبور کرد. این میزان مصرف درحالی است که در سال های گذشته به طور معمول، پیک مصرف اواخر تیرماه اتفاق می افتاد که از حدود ۵۷ هزار مگاوات عبور نمی کرد. اما روزگذشته با عبور مصرف از مرز ۶۲هزار مگاوات صنعت برق شاهد بالاترین میزان مصرف بود.

مصرف برق کشور رکورد بی‌سابقه‌ای از خود برجای گذاشت

مصرف برق کشور روز گذشته رکورد بی‌سابقه‌ای را در تاریخ این صنعت از خود برجای گذاشت و از مرز ۶۲ هزار مگاوات عبور کرد.

رکورد شکنی مصرف برق که امسال برای نخستین بار در این صنعت از روزهای آخر خردادماه رقم خورد روز گذشته به بی سابقه ترین میزان خود در تاریخ این صنعت رسید.

روز گذشته و بر اساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران در ساعت ۱۲ و ۵۲ دقیقه مصرف برق به رقم بی سابقه ۶۲ هزار و ۸۱ مگاوات رسید.

این میزان مصرف درحالی است که در سال های گذشته به طور معمول، پیک مصرف اواخر تیرماه اتفاق می افتاد که از حدود ۵۷ هزار مگاوات عبور نمی کرد.

اما روزگذشته با عبور مصرف از مرز ۶۲هزار مگاوات صنعت برق شاهد بالاترین میزان مصرف بود.

مصرف روز گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال که ۵۶ هزار و ۲۵۲ مگاوات مصرف شده بود ۵ هزار ۸۲۹ مگاوات بیشتر است.

 سخنگوی صنعت برق روز گذشته خاطرنشان کرد: این هفته شاید گرمترین هفته سال باشد و دما در اکثر نقاط به عددهای خیلی بالا خواهد رسید به گونه‌ای ممکن است ۵۱ تا ۵۲ درجه در خوزستان احساس شود و در نوار شمالی کشور نیز دما افزایش خواهد یافت.

رجبی مشهدی گفت: این موضوع منجر به افزایش مصرف می‌شود، پیش‌بینی ما از میزان مصرف در این هفته ۶۲ هزار مگاوات است، در حالی که پیک مصرف سال گذشته در ۳۱ تیرماه با مصرف ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات اتفاق افتاد و این خود نشان از اختلاف زیاد میزان مصرف این هفته و هفته‌ مشابه پارسال است.

وی افزود: این میزان مصرف منجر به این می‌شود که در توان تامین نیروگاه‌ها که اکنون حدود ۵۴ هزار مگاوات است تا میزان مصرف که ۶۲ هزار مگاوات، اختلاف قابل ملاحظه‌ای رخ دهد و برای جبران این کمبود باید اقدام‌های مدیریت مصرف اجرایی شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه