ارسال به دیگران پرینت

افزایش آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آمار نگران کننده شیوع کرونا و بیماران بستری در این استان خبر داد.

افزایش آمار کرونا در  کهگیلویه و بویراحمد

[آمار کرونا در این استان نگران کننده است!]

حسین کلانتری روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ در جلسه اضطراری ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: آماری نگران‌ کننده دریافت کردیم که تصمیم به برگزاری چنین جلسه فوق‌العاده ‌ای شده است چرا که شاهد افزایش تعداد افراد ابتلاء و بستری بیماری کرونا در بیمارستان های استان هستیم.

وی اظهارکرد: در حالی که روند کاهشی این بیماری را در استان داشتیم و روزانه ۱۰ تا ۱۵ نفر ترخیصی از بیمارستان بیشتر از بستری ها بود اما این وضعیت یک دفعه در گچساران برعکس شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، امید است که این روند افزایش بیماری کرونا مستمر نباشد، خاطرنشان کرد: روز گذشته در شهر گچساران ۱۱ نفر بستری بیشتر از ترخیص ها بود و این مسئله نگران کننده، هشدار و پیامی جدی دارد.

کلانتری با بیان اینکه، شاید فصل گرما و بسته بودن پنجره ها و وسایل سرمایشی یکی از عوامل باشد، تصریح کرد: علاوه بر این موضوع، نشست های انتخاباتی بر نگرانی‌ها افزوده است.

وی ادامه داد: به سمت روزهای پر شور تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گچساران و باشت و انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم و حضور و مشارکت در امر تبلیغات بیشتر می ‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این مسئله اگر همراه با رعایت کامل پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی صورت نگیرد زمینه ساز برای شیوع بیماری و افزایش بستری و به خطر افتادن جان مردم می شود.

کلانتری با بیان اینکه، جان مردم در اولویت بوده و جامعه باید نسبت به موضوع حساس تر شود تصریح کرد: وظیفه داریم که بستر را برای حضور حداکثری در انتخابات آماده کنیم ولی به همین میزان باید حساسیت برای اجرای شیوه نامه ها جهت جلوگیری از حوادث مرگبار کرونایی را داشته باشیم.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود خودروها و مسافرهای غیربومی به استان تاکید کرد: از امروز ساعت ۱۲ همزمان با سراسر کشور تا روز ۱۷ خرداد ساعت ۱۲ ظهر طرح ممنوعیت ترددها به استان را خواهیم داشت و باید این طرح در شهرهای یاسوج و شهرستان دنا به علت آب و هوای خوب با جدیت خاصی اجرا شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای سفر به استان در برنامه زنده تلویزیونی شبکه یک از همه مردم کشور عذرخواهی کردم و گفتم که بعد از کرونا میزبان شما هموطنان عزیز خواهیم بود اما در مقطع کنونی پذیرای هیچ مهمان و مسافری به کهگیلویه وبویراحمد نیستیم. تاکید کردم که امکان ورود به مناطق گردشگری شهرهای یاسوج و سی سخت وجود ندارد و منطقه گردشگری آبشار و تنگه مهریان و سایر نقاط یاسوج بسته خواهد بود.

کلانتری بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید و اظهارکرد: این مسئله هم قابل ذکر است که در استان ما رودربایستی زیاد است و جایی که باید برخورد شود به دلیل ارتباطات اجتماعی، خانوادگی و فامیلی گاه ماموریت ها و برخوردها به خوبی انجام نمی شود.

وی با انتقاد از برخورد قانونی و قاطع نکردن با متخلفان باغ های غیرمجاز تفریحی گفت: فعالیت این باغ ها در شرایط کنونی غیرقانونی است و باید با آنها برخورد شود.

پرویز یزدان‌پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست گفت: روز گذشته ۶۸۰ مراجعه کننده برای انجام تست کرونا در استان داشتیم که نسبت به روزهای گذشته کمی افزایش دارد. هم اکنون ۱۹۶ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که ۱۹ نفر در بخش های ویژه می باشد.

به گفته وی، تاکنون ۳۹ هزار و ۵۴۷ دوز واکسن دریافت کرده ایم که ۳۴ هزار و ۵۲۸ دوز آن تزریق شده است.

به گزارش ایسنا، یزدان‌پناه بیان کرد: ۲۳۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه بهداشت و درمان در استان آماده افتتاح داریم.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه