ارسال به دیگران پرینت

بلینکن: از آتش‌بس در غزه حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با همتای اسرائیلی خود، بر «تنش‌زدایی در مسیر آتش‌بس» در غزه تاکید کرد.


بلینکن: از آتش‌بس در غزه حمایت می‌کنیم

در حالی که موشکهای مقاومت فلسطینی در پاسخ به تجاوزگری رژیم‌صهیونیستی آسیب‌پذیری این رژیم را بیش از هر زمان دیگری بر ملا کرده است، وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با همتای صهیونیست خود، بر «تنش‌زدایی در مسیر آتش‌بس» در غزه تاکید کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» چهارشنبه شب با "گابی اشکنازی" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت وگو کرده و دو طرف درباره تلاش‌ها برای پایان دادن به خشونت‌ها بحث و رایزنی کردند. بلینکن گفت که آمریکا به تماس‌های خود با اسراییل و تشکیلات خودگردان فلسطینی و بازیگران منطقه‌ای در روزهای آینده ادامه خواهد داد و این پیام را تقویت خواهد کرد که «واشنگتن انتظار تنش‌زدایی در مسیر آتش بس را دارد» .

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات حدود ۲۱۷ فلسطینی شهید و یک هزار و ۵۰۷ دیگر زخمی شدند.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی فلسطین کرده و بر اساس برآوردها تا کنون حدود 4 هزار موشک به سوی خانه عنکبوتی اسراییل شلیک کرده که موجب هراس شدید سران رژیم صهیونیستی شده و بسیاری از کارشناسان منطقه‌ای پیام این تحولات را عیان شدن بیش از پیش آسیب‌پذیری شدید این رژیم ارزیابی کرده‌اند.

«علی هاشم» خبرنگار برجسته شبکه «الجزیره» در پیامی توییتری نوشت: هر چند سامانه «گنبد آهنین» اسراییل 90 درصد موشکهای شلیک شده از غزه را رهگیری کرده، اما همان 10 درصد باقی مانده برای به تعطیلی کشاندن سرزمینهای اشغالی کافی بوده است. حالا تصور کنید اگر دور بعدی با موشکهای حزب‌الله یا ایران انجام شود، چه خواهد شد؟.

در همین ارتباط ، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی لاف گزاف «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار داده و نوشته است که «هر چند نتانیاهو در گفت وگو با بایدن رئیس جمهوری آمریکا از ادامه درگیری خبر داده بود، اما مقامات اسراییلی می‌گویند که سخنان وی مغایرتی با حرکت به سمت آتش بس ندارد». به نظر می‌رسد که تاکیدات بایدن و همچنین بلینکن بر «تنش‌زدایی» بجای درخواست صریح آتش‌بس به عنوان تلاشی برای کمک به بازسازی وجهه اقتدار پوشالی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

منبع : انتخابات
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه