ارسال به دیگران پرینت

زاکانی:

لاریجانی از آن چهره های زشت انتخابات ما در این دوره است

گاهی سیاست چهره زشتی از خود نشان می دهد و سیاستمدار به جای این که به مسئولی متعهد برای حل مشکلات مردم مبدل شود به فردی کینه جو برای رفع عطش خشم و نفرت و به نوعی التیام عقده های شخصی، صحنه سیاست را بر می گزیند تا آن را به صحنه نفرت پراکنی مبدل سازد.

 لاریجانی از آن چهره های زشت انتخابات ما در این دوره است

این چهره سیاست را در طول تاریخ و در همه جوامع مشاهده می کنیم. آنچه سیاست را بدنام کرده و عناصر اخلاقی را از صحنه آن دور می گرداند همین چهره زشت است.

سیاست اسلامی بنا بوده و هست که محلی برای تجلی اخلاق درعرصه عمومی باشد؛جایی که نماد برتر آن رسول الله (ص) و ائمه اطهار(ع) شرط حضور در آن را اتمام و اکمال اخلاق می دانند و امام خمینی (ره) به درستی و دقت شرط آن را تهذیب می دانند زیرا اگر تهذیب نباشد علم توحید هم بدرد نمی خورد.

انتخابات ریاست جمهوری فراتر از یک سازوکار انتخاباتی و دموکراتیک عرصه آموزش عمومی هم هست و کاندیداها باید سطح فرهنگ و درک خود از مسایل را برای آگاهی توده ها به نمایش گذارند و در مناظره ها و رقابت با نمایش دادن شکل درست گفتگو استاندارد اخلاق اجتماعی را بالاتر برند.

اما متاسفانه گاهی سخنان و رفتارهایی مشاهده می شود که نه تنها مایه شرم است بلکه حتی فراتر از آن چه که در ماکیاولیسم غربی می بینیم نشان دهنده نوعی بیماری روحی و کینه جویی خطرناک است که اگر معالجه نشود حتما خسارت های سنگینی به خود آن فرد و فراتر از آن به اخلاق عمومی خواهد زد.

بیانیه تند زاکانی با کنایه به لاریجانی از آن چهره های زشت انتخابات ما در این دوره است. فردی می گوید کاندیدا شده ام نه از آن رو که در خود توانایی حل مشکلات مردم را می بینم ؛ بلکه از آن رو که جلوی دیگری را گرفته و مانع از انتخاب او شوم.

طبعا هر کاندیدایی مرام و روش خود را می پسندد و دیدگاه دیگران را مورد نقد می داند زیرا در این صورت باید به نفع او کنار می رفت.تا اینجا هیچ اشکالی ندارد؛حتی این که نسبت به کاندیدایی نقد داشته و او را مورد انتقادات جدی مستند هم قرار دهد؛ اشکالی ندارد.اما این که صحنه ای را که با مخارج سنگین بیت المال جهت انتخاب بالاترین مقام اجرایی کشور تدارک شده؛اشغال نماید تا کینه های خود را عملی کند کاملا اقدامی شرم آور است.

آقای زاکانی می تواند در بیرون از صحنه رقابت رسمی قرار گرفته و هر میزان که می خواهد از لاریجانی یا هر کاندیدای دیگری انتقاد کند ؛اما سوء استفاده از یک موقعیت ملی برای عقده گشایی شخصی نامطلوب و حتی شرم آور است. آقای زاکانی متاسفم بگویم شما نمونه بدی در سیاست ما هستید و امیدوارم جوانان ما از روی رفتار شما مشق سیاست ننویسند.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • کلانتری ارسالی در

      چهره شماها نجومی بگیران مجلس که خیییییلی قشنگه؟

    • رضا ارسالی در

      حرف اقای زاکانی درسته.همین لاریجانی با ایادی خودش ننگ نامه برجام رو20دقیقه ای تصویب کرد.دراصل باید محاکمه بشه.

    • محمد ارسالی در

      لطفا در نوشتن مطالب دقت کنید
      در عنوان مطلب نوشته اید لاریجانی چهره زشت ....
      در متن نوشته و گفته اید زاکانی و بیانیه آن ، چهره زشت .... است ؟!!!

    • جمشید ح ارسالی در

      چهره زشت خوب است چهره بسیار پلید

    • محمد رضا کیوانفر ارسالی در

      سلام بنده چند با. در مسایلی اظهار نظر نمودم اما هیچ باز خوردی نداشت ایا این روشی برای اظهار نطر ولازتاب آن است یا چیز دیگری است اگر این نیست پس هدف غایی شما در گرفتن نظر خوانندگان مطلب چیست

    • ناشناس ارسالی در

      چهره زشت دیگر انتخابات این است که یک نفر رییس قوه با حفظ سمت برای قوه مجریه کاندید شود

    • ناشناس ارسالی در

      البته این چهره به ادعای نویسنده زشت امین رهبر و نظام میباشد و بارها و بارها مورد تمجید و اعتماد رهبری بوده در هر حال جناب زاکانی باید قدری به زیباییهای خود قبل از بررسی زشتیهای دیگران بپردازد

    • ناشناس ارسالی در

      آقای زاکانی خود شما از همین زشتی ها هستی.
      در نیابد حال پخته هیچ خام
      پس سخن کوتاه باید والسلام.

    • نوریان ارسالی در

      اتفاقا چهره زشت تر از لاریجانی خود اقای زاکانی هست چون که یه شخصیت سیاسی هر چند رقیب داشته باشه نباید دیگری تحقیر کند

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا درست است این خاندان لاریجانی گند زدند به خود وکشور

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه