ارسال به دیگران پرینت

وضعیت صادرات زعفران چگونه است؟ | صادرات ۱۹۰ میلیون دلاری زعفران در سال گذشته

وضعیت صادرات زعفران چگونه است؟ صادرات ۱۹۰ میلیون دلاری زعفران در سال ۹۹ اعلام شده است. به گفته سخنگوی گمرک ایران صادرات زعفران به 60 کشور دنیا انجام می شود.

وضعیت صادرات زعفران چگونه است؟ | صادرات ۱۹۰ میلیون دلاری زعفران در سال گذشته

سخنگوی گمرک ایران گفت: در سال ۹۹ بیش از ۳۲۴ تن زعفران با ارزش بیش از ۱۹۰ میلیون دلار به ۶۰ کشور صادر شد.

سید روح الله لطیفی اظهار داشت: ۳۲۴ هزار و ۵۸۹ کیلوگرم طلای سرخ، در سال گذشته به ۶۰ کشور دنیا به ارزش ۱۹۰ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۳۰۶ دلار صادر شده است.

سخنگوی گمرک ایران افزود: هنگ کنگ، اولین مقصد زعفران ایرانی در سال گذشته بود که ۷۴ هزار و ۵۷۸ کیلوگرم زعفران به ارزش ۴۶ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۲۱۶ دلار را خریداری کرده است که ۲۳ درصد وزن و ۲۴.۵ درصد ارزش کل زعفران صادراتی کشور را به خود اختصاص داده است.

لطیفی در خصوص دیگر کشورهای خریدار زعفران ایرانی، توضیح داد: امارات با خرید ۵۹ هزار و ۷۹۱ کیلوگرم به ارزش ۳۳ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۲۷ دلار و سهم ۱۸.۴ درصد وزن و ۱۷.۸ درصد ارزش دومین خریدار زعفران ایرانی در سال ۹۹ بود و پس از آن اسپانیا با ۴۹ هزار و ۲۵ کیلوگرم و ارزش ۲۶ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۳۱۳ دلار و سهم وزنی ۱۵ درصدی و ارزش حدوداً ۱۴ درصدی کشور سوم بوده است.

لطیفی گفت: باوجود صادرات زعفران به ۶۰ کشور دنیا، پنج کشور هنگ کنگ، امارات، اسپانیا، چین و افغانستان، ۲۵۷ هزار و ۳۱۴ کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۴۸ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۶۰۴ دلار را خریداری کردند که ۷۹ درصد وزن و ۷۸ درصد ارزش کل صادرات این کالا در سال گذشته بوده است.

وی افزود: چین با خرید ۴۰ هزار و ۱۳۹ کیلوگرم زعفران به ارزش ۲۲ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۴۴۰ دلار و سهم ۱۲.۳ درصدی وزن و ۱۱.۸ درصدی ارزش در جایگاه چهارم و نهایتاً افغانستان با خرید ۳۳ هزار و ۷۸۱ کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۹ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۶۰۸ دلار پنجمین کشور خریدار زعفران ایرانی، با سهم خرید ۱۰.۴ درصدی وزن و ۱۰ درصدی ارزش کل زعفران صادر شده کشور در سال ۹۹ بوده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه