ارسال به دیگران پرینت

اسراییل: خود را مقید به توافق هسته ای با ایران نخواهیم دانست

سفیر اسراییل: تل آویو مادامی که به تهدیدهای ناشی از ایران علیه خود در هرگونه توافقی با این کشور توجه نشود، خود را مقید به هیچ نوع توافق قدرت های جهانی با این کشور نخواهد دانست.

اسراییل: خود را مقید به توافق هسته ای با ایران نخواهیم دانست

سفیر اسراییل در ایالات متحده آمریکا در اظهاراتی گفت اسراییل خود را مقید به توافق هسته ای در حال احیا با ایران (برجام) نخواهد دانست.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه اسراییلی "جروزالم پست"، "گیلعاد اردان" سفیر اسراییل در ایالات متحده آمریکا دیروز (پنج شنبه) در اظهاراتی در نشست ماهانه شورای امنیت ضمن اشاره به مذاکرات ایران با قدرت های جهانی برای احیای توافق هسته ای (برجام) گفت تل آویو مادامی که به تهدیدهای ناشی از ایران علیه خود در هرگونه توافقی با این کشور توجه نشود، خود را مقید به هیچ نوع توافق قدرت های جهانی با این کشور نخواهد دانست.

او گفت:" همان طور که می دانید اسراییل در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد. ما تنها کشوری در جهان هستیم که رژیم ایران تهدید به نابودی می کند. برای اسرائیل، ایران تهدیدی وجودی است. به همین دلیل ما خود را ملزم به هیچ توافق نامه ای نخواهیم دید که به طور کامل تهدیدهای موجود علیه دولت اسرائیل را برطرف نکند."

او افزود:" هر کدام از شما هم اگر در جای ما بودید، به ویژه با توجه به تجربه هولوکاست، همین کار را می کردید."

سفیر اسراییل احیای برجام را "یک اشتباه جدی" دانست و خاطرنشان کرد که سازمان بین المللی انرژی اتمی تأیید کرده که ایران در حال غنی سازی 60 درصدی اورانیوم است، اقدامی که این کشور را به تولید سلاح هسته ای نزدیک کرده است.

او افزود:"  ایران باید چه کار دیگری انجام دهد تا ثابت کند شایسته اعتماد نیست؟ تا کی جامعه بین المللی می تواند رفتارهای تحریک آمیز و خطرناک ایران را نادیده بگیرد؟"

اردان گفت: "امروز همه می فهمند آنچه نخست وزیر نتانیاهو در سال 2015 گفت – که این توافق (برجام) اساسا دارای نواقص بنیادی است و از تهدیدهای ایران جلوگیری نمی کند- درست است."

این دیپلمات اسراییلی در ادامه اظهار داشت: " این بار هم در صورت احیای برجام دقیقا مانند سال 2015 ، آیت الله های متعصب برای تأمین بودجه فعالیت های تروریستی خود از لغو تحریم ها استفاده کرده و به توسعه مخفیانه برنامه هسته ای نظامی خود ادامه می دهند. تنها کاری که باید انجام دهند این است که منتظر بمانند محدودیت های برجام تا سال 2030 منقضی شود."

اردان گفت: "در این صورت ، آنها مشروعیت بین المللی برای داشتن هزاران سانتریفیوژ پیشرفته غنی سازی اورانیوم دارند و زمان گریز هسته ای آنها تقریبا به صفر خواهد رسید ، همانطور که شخص رئیس جمهور اوباما اعتراف کرد."

سفیر اسراییل در آمریکا در ادامه افزود:" اگر این اتفاق بیفتد این شورا چه خواهد کرد؟ چرا به جای رسیدگی به این مشکل از هم اکنون می خواهید تا آن زمان صبر کنید؟"

او افزود: "برای همه روشن است که توانایی ها و دانش هایی که ایران در حال حاضر در حال توسعه است، برگشت ناپذیر هستند و هیچ توافقی نمی تواند آنها را پس بگیرد."

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه