ارسال به دیگران پرینت

استراتژی معامله گران سکه در بازار امروز+ جدول قیمت ها

در بازار امروز مجموع ارزیابی‌ها نشان می‌دهد حرکت معامله گران به‌صورت پله‌ای باشد.در خریدوفروش پله‌ای سرمایه‌گذاران بعد از تشخیص قیمت مناسب معمولاً اولین پله را بنا می‌کند و متناسب با حرکت قیمت اقدام به خرید یا فروش می‌کنند.

استراتژی معامله گران سکه در بازار امروز+ جدول قیمت ها

در بازار امروز مجموع ارزیابی‌ها نشان می‌دهد حرکت معامله گران به‌صورت پله‌ای باشد.در خریدوفروش پله‌ای سرمایه‌گذاران بعد از تشخیص قیمت مناسب معمولاً اولین پله را بنا می‌کند و متناسب با حرکت قیمت اقدام به خرید یا فروش می‌کنند.

در بازار امروز به معامله گران خرید روی 11 میلیون و 900 هزار تومان با حد ضرر 100 هزار تومان پیشنهادشده است. یعنی اگر قیمت از این سطح پایین‌تر آمد از بازار خارج شوند. در مقابل نیز پیشنهاد داده‌اند در سطح 12 میلیون و 200 هزار تومان فروشنده باشند.

در واقع معامله گران بازار سکه به‌احتمال‌زیاد در روز جاری زمانی به‌صورت قاطع‌تر فروشنده خواهند شد که قیمت این فلز گران‌بها بیش از یک ساعت زیر محدوده 11 میلیون و 800 هزارتومانی نوسان کند. آن‌ها تمایل زیادی به خریدهای سنگین زیر محدوده 12 میلیون و200 هزار تومان نیز نخواهند داشت و فاصله بین قیمتی که خریداران و فروشندگان مدنظر دارند، به‌احتمال‌زیاد نقاط رنج(range) بازار خواهند بود که منطقه 11 میلیون و 800 تا 12 میلیون و 200 هزارتومانی است.

معامله گران حرفه‌ای معمولاً بر اساس تعیین چنین حد ضررهایی (البته حتی در فواصل کوتاه‌تر) اقدام به خریدوفروش می‌کنند. بااین‌حال، غیر حرفه‌ای‌ها هم می‌توانند با در نظر گرفتن حد و ضررهایی این‌چنینی، ریسک معاملات خود را بسیار پایین بیاورند.

بازیگران بازار تصور می کنند امروز بازار با فاصله ۴۰۰ هزار تومانی بین دو کانال روز کلیدی را پشت سر بگذارد. در این فاصله دو مرز مهم قرار دارد که جهت بازار را روشن می سازد.

 

قیمت سکه بدون افت معنادار قیمت دلار، یک درصد دیگر از ارزش خود را از دست داد تا حباب آن بازهم کاهش پیدا کند. کاهش حباب سکه به پایین‌تر از 7 درصد و نزول به زیر مرز 12 میلیون تومانی نشانه‌هایی از احتمال افت بیشتر قیمت در بازار فلز گران‌بهای داخلی هستند.

 
بااین‌حال، معامله گران حرفه‌ای در حوالی مرزهای حساس بااحتیاط رفتار می‌کنند. درواقع درست است که کاهش حباب نشان می‌دهد که تقاضا در بازار کاهش پیداکرده است،اما سکه بازان تا زمانی که بازار شانس برگشت به کانال 12 میلیونی را داشته باشد، به‌راحتی فروشنده نمی‌شوند.
 
 

تردید اصلی درفروش سکه

یکی از مهم‌ترین عواملی که تردید سکه بازان برای فروش را بالابرده است، عدم نزول دلار به زیر منطقه 25 هزار و 800 تومانی بود. دلاری‌ها با هر توانی بود، روز یک‌شنبه اجازه ندادند  که قیمت اسکناس آمریکایی افت معناداری را تجربه کند و همین مسئله تا حدی احتیاط معامله گران بازار سکه را بیشتر کرد. بااین‌حال، ظرفیت افت بیشتر در بازار سکه با توجه به حباب حدوداً 700 هزارتومانی هم چنان وجود دارد.

9

 

قیمت سکه در بازار فردایی

معمولاً پس از بسته شدن بازار نقدی، برخی معامله در شبکه‌های اجتماعی اقدام به خریدوفروش در قالب معاملات فردایی می‌کنند. روند قیمت فردایی از دیدگاه برخی از بازیگران تابع قیمت نقدی سکه است اما برخی دیگر اعتقاددارند این روند می‌تواند سیگنالی برای بازگشایی معاملات نقدی در روز بعد باشد.محدوده معاملات در بازار شب گذشته نشان می‌دهد روند قیمت در این بازار هم نزولی و زیر 12 میلیون تومان بوده است.

99

کف مقاوم در بازار سکه

از دید تحلیل گران فنی بازار سکه در روز جاری با دو کف مقاوم روبرو است. 11 میلیون و 900 هزار و 11 میلیون و 800 هزار تومان است. از سوی دیگر سقف بازار را هم برخی از این دسته از تحلیل گران 12 میلیون و 200 هزار تومان می‌دانند. با این حساب اگر بر مبنای دید تحلیل گران فنی به بازار نگاه شود این محدوده منطقه سرنوشت‌ساز بازار است. شکست کف بازار را وارد فاز ریزش و شکست سقف بازار را وارد فاز افزایش می‌تواند بکند.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه