ارسال به دیگران پرینت

جزییات تعطیلی بزرگ

بالاخره دولت در شامگاه روز یکشنبه با تعطیلی دوهفته‌ای تهران موافقت کرد، تعطیلی که در ۱۵ شهر و کلانشهر با قوانین سفت و سخت همراه است و کارشناسان امیدوارند که باعث کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن در کشور شود.

جزییات تعطیلی بزرگ

آرمان ملی: بالاخره دولت در شامگاه روز یکشنبه با تعطیلی دوهفته‌ای تهران موافقت کرد، تعطیلی که در ۱۵ شهر و کلانشهر با قوانین سفت و سخت همراه است و کارشناسان امیدوارند که باعث کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن در کشور شود. همان‌طور که در تعطیلات نوروز شاهد اینگونه تعطیلی بودیم و آمار ابتلا به کرونا سه رقمی و مرگ و میر دو رقمی شد. طبق اعلام دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی ۱۵۰ شهر و کلانشهر از روز شنبه به مدت دو هفته تا (۱۵ آذر ۹۹) ادامه دارد و منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای قرمز و منع تردد بین شهری است که در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود. همچنین جریمه تردد از شهر قرمز به هر شهر دیگر، یک‌میلیون تومان و جریمه تردد از شهر نارنجی به هر شهر دیگر ۵۰۰‌هزار تومان است.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت و درمان، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. وضعیت استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نارنجی و زرد است. این در حالی است که بنا بر آمار سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، «124 شهر در کشور در وضعیت قرمز، حدودا 150شهر نارنجی و 98 شهر هم وضعیت زرد دارند. قریب به 25 مرکز استان نیز در سطح هشدار سه یعنی قرمز قرار گرفته‌اند.» همه کلانشهرها جزء این 25 شهر هستند و همه مشاغل بجز مشاغل سطح یک که تامین‌کننده مایحتاج مردم است مانند سوپرمارکت‌ها، امداد و نجات و بخش‌های درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی مانند مطب‌ها و امثالهم. در حوزه اداری هم حداکثر یک سوم کارکنان حق حضور دارند.

مدارس و دانشگاه‌ها، غیرحضوری

در این شرایط علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد: «تردد‌هایی که ایجاد می‌شود در سطح هشدار قرمز و نارنجی است و پلاک‌های بومی حق حضور در دیگر شهرها را ندارند و اگر وارد شهر دیگری شوند با جریمه سنگینی روبه‌رو خواهند شد.اکثر جرائم توسط دوربین‌ها اعمال می‌شود. همه مدارس و دانشگاه‌ها غیرحضوری است. مراکز مذهبی و فرهنگی هم به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند و در این مناطق بحث برگزاری نماز جماعات و جمعه هم تعطیل خواهد شد. در مناطق قرمز جلسات اداری که می‌خواهد برگزار شود حداکثر 15 نفر است و معنی آن این است که جلسه هیات دولت هم اگر قرار است برگزار شود بیش از 15 نفر نباید برگزار شود و بقیه به‌صورت وبیناری حضور داشته باشند و حتی جلسات مجلس هم قطعا نمی‌تواند در تهران با بیش از 15 نفر تشکیل شود. این به معنای تعطیلی نیست بلکه به‌صورت ویدئو کنفرانس با هم ارتباط داشته باشند. در شهرهای نارنجی یا سطح هشدار دو، حداکثر افراد می‌تـ‌وانند 20 نفر و در شهرهای زرد 30 نفر در جلسات فیزیکی حضور یابند. جرائمی هم برای ضمانت اجرایی این تصمیات در نظر گرفته شده است.»

تعطیلات به معنای شرایط سفید نیست

رئیسی تاکید کرد: این محدودیت‌ها به هیچ‌وجه راه‌حل اصلی نیست و تنها راهی که می‌تواند ما را نجات دهد این است که همه پروتکل‌ها را رعایت کنند. تعداد مبتلایان کارمندان بانک‌ها زیاد است و طبق این دستورالعمل باید حداقل تعداد حضور یابند. تجمع در بانک‌ها خیلی خطرناک است و از بانک‌ها هم خواسته‌ایم تسهیلاتی فراهم کنند که مردم راحت تر اقدامات بانکی خود را انجام دهند.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • امیر ارسالی در

      وقتی ادارات باز است و کار وجود دارد، دورکاری رعایت نمی شود و عملا حجم زیادی از کارمند در رفت و آمد خواهد بود

    • غلامرضا برزگرباقری ارسالی در

      سلام کسانی که دادگاه دارند چه کنند دوم اگر تعطیلیاست این همه تور چی گذاشتند

    • ایراد ارسالی در

      سلام وقتی که ادارات باز هست و همه صبح میرن سرکار بعدازظهر میان بالاخره یکی رفته بیرون پس این محدودیت هم مثل بقیه فایده ندارد همه جا باید تعطیل باشه و سپاه و بسیج باشن که کنترل کنن

    • علی ارسالی در

      این تعطیلی بزرگ فقط باعث هجوم افراد و بازاریان بیکارجهت اخذ تسهیلات به بانکها خواهد شدو این موضوع را فرصت خوبی می بینند و در این تجمعات هم پرسنل خدوم بانکها و هم افراد به شدت تهدید خواهند شد

    • پیام ارسالی در

      باشه میریم خونه کود حیوانی میخوریم

    • رضا ارسالی در

      تا زمانی که بانک ها ،هر چند بصورت منتخب باز باشند خیلی از شرکت های خصوصی تعطیل نمی کنند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه