ارسال به دیگران پرینت

وزارت امور خارجه چین گفته: به «ممانعت بی‌دلیل» از فعالیت شرکت‌های چینی در این کشور پایان دهد.

وزارت امور خارجه چین گفت، مانع تراشی غیرمنطقی آمریکا علیه شرکت‌های چینی موجب نابودی زنجیره‌های تولید، تأمین و ارزش در جهان می‌شود.

وزارت امور خارجه چین گفته: به «ممانعت بی‌دلیل» از فعالیت شرکت‌های چینی در این کشور پایان دهد.

دولت چین از آمریکا درخواست کرد به «ممانعت بی‌دلیل» از فعالیت شرکت‌های چینی در این کشور پایان دهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت امور خارجه چین روز شنبه اعلام کرد: «دولت چین قویاً از حقوق و منافع مشروع و قانونی شرکت‌های چینی حمایت می‌کند».

دولت چین هشدار داد اقدامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا «زنجیره تولید، تأمین و ارزش جهانی را نابود می‌کند».

دولت ترامپ روز جمعه اعلام کرد آمریکا منابع جهانی تأمین تراشه‌های مورد استفاده توسط شرکت تکنولوژی چینی «هوآوی» را مسدود می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه فاکس‌بیزنس گفت: «کارهای زیادی هست که می‌توانیم انجام دهیم. می‌توانیم کل رابطه را قطع کنیم».

ترامپ گفت: «حالا اگر این کار را بکنیم چه می‌شود؟ اگر کل رابطه را قطع کنیم ۵۰۰ میلیارد دلار ذخیره خواهیم کرد.»

با اینکه که آمریکا و چین در حال رسیدن به توافق و پایان دادن به جنگ اقتصادی بودند، اخیراً با شروع همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، مجدداً روابط دو کشور رو به تیرگی رفته است.

دولت ترامپ که در مهار ویروس کرونا در آمریکا ناکام بوده و کشورش به بزرگ‌ترین مرکز شیوع این بیماری تبدیل شده است، چین را به کم‌کاری و عدم ارائه اطلاعات کافی در این خصوص متهم کرده است.

مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های زیستی شهر ووهان چین ساخته است. ادعایی که از سوی چین، سازمان جهانی بهداشت و حتی نهادهای اطلاعاتی آمریکایی رد شده است.

 
 
منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه