ارسال به دیگران پرینت

متخصص بیماری‌های عفونی:

زمستان امسال میزبان آنفلوآنزا و کرونا هستیم

مردانی با تاکید بر اهمیت استفاده از واکسن آنفلوآنزا به ویژه برای بانوان باردار از تداوم شیوه کرونا و انفلوآنزا در زمستان امسال خبر داد.

زمستان امسال میزبان آنفلوآنزا و کرونا هستیم

مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی امشب (سوم اردیبهشت) با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی وضعیت بیماری کرونا پرداخت.

او با اشاره به اینکه در زمستان ۹۹ با دو بیماری درگیر هستیم، افزود: این دو بیماری شامل آنفلوانزا و کرونا است بنابراین درصدد تهیه واکسن آنفلوانزا هستیم و خانم‌های باردار حتما این واکسن را تهیه کنند.

مردانی با اشاره به اینکه ویروس کرونا روی لباس بین ۶ تا ۱۲ ساعت ماندگاری دارد، گفت: این ویروس سه ماه از عمرش بیشتر نمی‌گذرد و لذا هنوز رفتارهایش مشخص نیست، هنوز اطلاعات دقیقی از رفتار‌های ویروس وجود ندارد.

متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: فردی که سبب تشویش اذهان مردم شده و مطرح کرده که ادرار شتر سبب درمان کرونا می‌شود باید بازخواست شود و نظام پزشکی باید با آن فرد متخلف برخورد کند؛ اگر قرار بود با گرما ویروس از بین برود الان بیماری به اهواز سرایت پیدا نمی‌کرد.

او با اشاره به اینکه مردم نباید شستشوی مکرر دستان خود را با آب و صابون فراموش کنند، ادامه داد: شستشوی دست با آب و صابون تبدیل به عادت شده لذا این شستشو سبب قطع زنجیره عفونت‌های روده، عفونت‌های انگلی و تمامی عفونت‌های دستگاه گوارشی می‌شود.

حجامت روش غیر علمی برای درمان کرونا است

مردانی با اشاره به اینکه توصیه نمی‌کنیم که مردم حجامت کنند، افزود: بیماری داشتم که حجامت کرده بود و این حجامت سبب به وجود آمدن بیماری‌های هپاتیت و ایدز شده بود، زیرا موارد بهداشتی را در انجام حجامت رعایت نکرده بودند و برای کسانی که غلظت خون بالا دارند در صورتی که آزمایش خون نشان داده شود توصیه می‌شود، آن هم باید به مراکز معتبر مراجعه داشته باشند، حجامت روش غیر علمی برای درمان کرونا است.

او تصریح کرد: در مواردی که مورد بررسی قرار گرفته نشان داده شده که کسانی که مبتلا به کم کاری تیروئید هستند بیشتر از افراد دیگر جامعه به کرونا مبتلا شده اند.

متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه هیچ اعتمادی نمی‌توان به تست آنتی بادی رپید کرد، گفت: به کسانی که آزمایش آنتی بادی انجام می‌دهند، گفته می‌شود که مبتلا به کرونا نیستند در نتیجه  فرد پس از آزمایش موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کند و سبب انتقال بیماری می‌شود، این تست، پاسخ‌های منفی کاذب زیادی را نشان می‌دهد و به مردم توصیه می‌کنیم تا عجله‌ای برای دادن تست رپید نداشته باشند.

دخانیات در برابر کرونا مصونیت ایجاد نمی‌کند

مردانی با اشاره به اینکه دود سیگار، تریاک و قلیان مجاری دستگاه تنفسی را دچار آسیب می‌کند، اظهار کرد: استعمال سیگار، تریاک و قلیان محافظت دربرابر کرونا ایجاد نمی‌کند.

او با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۷۰ درصد جمعیت جهان بعد از بروز کرونا به بیماری مبتلا می‌شوند، اما پس از آن بدن نسبت به بیماری ایمنی پیدا می‌کند و دیگر بیماری سختی نخواهند داشت، گفت: بسیاری از مردم بیماری را گرفتند و نسبت به ویروس ایمنی پیدا کرده‌اند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه قرقره آب و نمک تاثیری در درمان کرونا ندارد افزود: می‌توان به این موضوع اشاره کرد که قرقره دهان با آب و نمک می‌تواند سبب بهبودی عوامل بیماری‌زا شود لذا آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد که جهش کروموزومی برای این ویروس مطرح نیست.

کاهش روند مراجعه مردم بر اثر ابتلا به کرونا

در ادامه ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت  طی ارتباط تصویری با اشاره به اینکه روند مراجعه مردم به علت شیوع کرونا به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: مردم به شایعات توجه نکنند و برای واکسینه کردن کودکان، مراقبت‌های دوران بارداری، درمان فشار خون، دیابت و سرطان بدون ترس به مراکز درمانی مراجعه کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه