ارسال به دیگران پرینت

شاعری: دولت باید برای مقابله با سیل اصل پیشگیری را مقدم بداند

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران راه‌حل اساسی پیش‌گیری از سیل را «حفظ جنگل» عنوان کرد و گفت: دولت باید اصل پیش‌گیری را مقدم بر مقابله قلمداد کند. ما کشوری هستیم که در مدیریت پیش‌گیری ضعیف هستیم.

شاعری: دولت باید برای مقابله با سیل اصل پیشگیری را مقدم بداند

علی محمد شاعری درمورد وضعیت بازندگی و سیلاب ها در استان مازندران گفت:

وضعیت بارندگی‌های استان مازندران پراکنده است و فعلا شرایط هشدار و اضطرار پیش نیامده است. مدیریت بحران استان با این حال آماده پیشگیری و مقابله با سیل است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران راه‌حل اساسی پیش‌گیری از سیل را «حفظ جنگل» عنوان کرد و گفت: برای حفظ جنگل برنامه‌هایی ترتیب داده شده است. دومین راه‌حل مهندسی رودخانه‌هاست که در این مورد اقدام جدی صورت نگرفته است. توسعه فعالیت‌های آب‌خیزداری در پیش‌گیری از سیل بسیار مهم است. مجلس برای این مهم ۱۵۰ میلیون یورو در سال گذشته پیش‌بینی کرد. فعالیت‌های آب‌خیزداری باید با اولویت سرشاخه‌های تخریب شده، آغاز شود تا در نهایت اقدامات اساسی برای نفوذ آب در خاک صورت بگیرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با تأکید بر ضرورت جلوگیری از «تجاوز به حریم رودخانه‌ها» گفت: این تجاوز باید به کلی برچیده شود. در این زمینه ستاد مدیریت بحران باید تصمیمات جدی بگیرد. بناها باید استاندارد شود. این ابنیه، بر اساس سیلاب‌های دوره‌ای بنا نشده‌اند. باید متناسب به ظرفیت هجوم آب در شرایط سیل تغییر کنند. این اقدامات باید انجام شود تا استان مازندران در مقابل سیل مقاوم باشد.

وی در پایان با بیان اینکه «امیدوارم دولت موضوع سیل را جدی بگیرد» گفت: دولت باید اصل پیش‌گیری را مقدم بر مقابله قلمداد کند. ما کشوری هستیم که در مدیریت پیش‌گیری ضعیف هستیم. توجه دنیا به رویکرد پیش‌گیرانه است چرا که هزینه این مدیریت کمتر و بهره‌وری بالاتری نیز به دنبال خواهد داشت.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه