ارسال به دیگران پرینت

جنگنده های چینی در خدمت ساخت ماسک!

یک کارخانه تولید قطعات جنگنده J-۱۰ و جنگنده مخفی J-۲۰ در چین با بکارگیری ۲۴ دستگاه از ماشین‌آلات خطوط تولید خود موفق شده به ظرفیت تولید روزانه سه میلیون ماسک دست یابد.

جنگنده های چینی در خدمت ساخت ماسک!

 روزنامه مردم در چین گزارش داد: 

نگرانی از کمبود ماسک باعث شده تا متخصصان مجموعه‌ی هوایی AVIC، با اعمال تغییراتی در خطوط تولید خود، تنها در عرض سه روز، کار طراحی خطوط تولید جدید را به اتمام برسانند و در نهایت در ۱۶ روز آن‌ها را راه‌اندازی کنند.

مهندسان با شبیه‌سازی دیجیتال فرایندها و ایجاد خط تولید خودکار ماسک، سبب صرفه‌جویی در وقت و انرژی شده‌اند.  

ماسک های جراحی یکبار مصرف تولید شده توسط این دستگاه ها از نظر محافظت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بسیار موثر هستند این ماسک ها از سه لایه پارچه ساخته شده اند، بیرونی ترین لایه باعث مهار باکتری ها می شود و لایه های میانی و داخلی نیز عمدتا برای ایزوله کردن ویروس مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه های تولید ماسک بصورت اتوماتیک کار می کنند و می توانند بطور مداوم به مدت ۲۴ ساعت کار کنند هر دستگاه قادر به تولید ۱۰۰ ماسک در دقیقه است یک کارگر می تواند همزمان چندین ماشین را کنترل کند.

در مقایسه با دستگاه های ساخت ماسک سنتی، ماشین های اتوماتیک از مزیت های بسیار کارآمد و بسیار پایدار بودن برخوردار هستند.

گزارش حاکی است در حالی که تقاضا برای تجهیزات محافظتی در برابر شیوع ویروس کرونا کماکان در حال افزایش است در استان جیانگ‌سو، واقع در شرق چین، از شیوه‌ جدید فروش ماسک‌های تنفسی رونمایی شده است.

بر این اساس شهروندان می‌توانند با استفاده از کارت‌های ملی خود، در هر ۲۴ ساعت دو عدد ماسک از ماشین‌های خودکار فروش ماسک (مشابه نمونه‌های فروشنده‌ نوشیدنی) خریداری کنند.

هر یک از ماشین‌ها می‌توانند روزانه ۸۰۰ عدد ماسک N۹۵ به فروش برساند یک ماسک ۱۲ یوان (۱.۷ دلار) قیمت دارد.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان، به ۴۶۸ هزار و ۹۰۵ نفر رسیده که ۲۱ هزار و ۲۰۰ تن فوت شده و ۱۱۴ هزار و ۲۱۸ نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه