ارسال به دیگران پرینت

عشق در زمان کرونا؛ از عروسی مجازی در مکزیک تا رسوایی داماد جوان در اردن!

«تازه به منزل نامزدم رسیده بودم که اهالی محله برای بیرون انداختن من به تکاپو افتادند. انگار مجرم هستم. آن‌ها فکر می‌کنند من به ویروس کرونا مبتلا هستم. چند دقیقه بعد، تیمی از پزشکان فلسطینی آمدند و من را داخل یک اتاق به مدت چهار ساعت پیوسته قرنطینه کردند. نامزدم بیرون شیون می‌کرد و گریه می‌کرد و به آن‌ها می‌گفت که نتیجه آزمایش کرونای من منفی بود. یعنی من مریض نیستم. اما آن‌ها گوش‌شان به فریاد من و نامزدم بدهکار نبود. حتی مادر نامزدم که غش کرده بود هم روی آن‌ها تاثیری نگذاشت. من را در اتاق بازداشت کردند انگار کرونا داشتم. به من اطلاع دادند که حق ندارم از خانه خارج شوم مگر اینکه یک آمبولانس ضدعفونی شده و ویژه من را مجددا به قرنطینه ببرد.»

عشق در زمان کرونا؛ از عروسی مجازی در مکزیک تا رسوایی داماد جوان در اردن!

هِنری و امیلی رایفلز، زوج آمریکایی در ایالت ایندیانا، روز یکشنبه گذشته بالاخره توانستند مراسم عروسی خود را با حضور تعداد معدودی از خویشاوندان درجه یک، که هرکدام از آن‌ها با فاصله قابل توجهی از عروس و داماد ایستاده بودند، برگزار کنند، اما نه به شکلی که آن‌ها برنامه ریزی کرده بودند. همین چند هفته پیش، به نظر می‌رسید که آن‌ها یک عروسی رویایی خواهند داشت؛ ابتدا یک مراسم عروسی با حضور ۱۰۰ نفر از دوستان و خویشاوندان و سپس یک ماه عسل رویایی در ایتالیا و پاریس که شامل بازدید از موزه لوور خواهد شد. اما ناگهان سر و کله کرونا پیدا شد.

ویروس جدید کرونا، زندگی بسیاری از مردم در سراسر جهان را سخت کرده است. در پی اعمال محدودیت‌های شدید بر فعالیت‌های عمومی در بسیاری از کشورها، انجام حتی کار‌های ساده روزمره مانند قدم زدن نیز سخت و حتی غیرممکن شده است. با این حال، برخی زوج‌های جوان تسلیم محدودیت‌های کرونایی نشده و عروسی خود را به روش‌های گوناگون جشن گرفتند. هنری و امیلی از جمله این زوج‌ها هستند که اوایل هفته جاری، عروسی خود را جشن گرفتند. آن‌ها در ابتدا می‌خواستند ماه عسل خود را در ایتالیا سپری کنند. اما ایتالیا به خاطر شیوع کرونا، قرنطینه شد. سپس زوج جوان، تصمیم گرفتند به پاریس بروند. اما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که شهروندان آمریکا دیگر نمی‌توانند به اروپا سفر کنند. در نتیجه، هنری و امیلی تصمیم گرفتند ماه عسل خود را در منطقه «ناپا ولی» در کالیفرنیا بگذرانند. اما منطقه سان فرانسیسکو هم قرنطینه شد. این طور بود که هر سه مقصد ماه عسل، لغو شدند.

 
عشق در زمان کرونا؛ از عروسی مجازی در مکزیک تا رسوایی داماد جوان در اردن
مراسم عروسی هنری و امیلی

زوج جوان هنوز با لغو مقصد‌های ماه عسل کنار نیامده بودند که تجمع‌های بیشتر از ۵۰ نفر نیز ممنوع شد. چند روز بعد، تجمع‌ها محدودتر و به کمتر از ۱۰ نفر رسید. اینگونه بود که مراسم عروسی هنری و امیلی به شکلی برگزار شد که قبل از کرونا تصورش برای آن‌ها سخت بود. هنری و امیلی در نهایت تصمیم گرفتند مراسم عروسی شان را با حضور چند نفر در طویله‌ای برگزار کنند که در آن نامزد شده بودند.

دامادی که در شرایط کرونایی آرزوی مرگ کرد

به نوشته وبگاه «تریبون دمکرات» هنری گفته است که لغو مراسم عروسی هرگز جزو گزینه‌ها نبود. وی افزود: «همیشه می‌گفتیم که ما ادامه خواهیم داد. ما از این فلاکت به بهترین شکل استفاده خواهیم کرد و زندگی‌مان را ادامه خواهیم داد.» هنری در پاسخ به این سوال که چه چیزی باعث شد که باوجود این همه شرایط دائما متغیر، مثبت اندیش باقی بماند، گفت که صرفا به خاطر اعتقاد و عشق است که او مثبت اندیش باقی ماند.

اما ظاهرا عشق همه جا، مایه مثبت اندیشی نیست. در کشور اردن، عروسی یک جوان که با وجود هشدار‌های بهداشتی برگزار شده بود، به رسوایی ملی و البته شخصی تبدیل شد. دولت اردن برای جلوگیری از شیوع کرونا در کشور، تدابیر سفت و سختی، از جمله منع تجمعات، به کار گرفت. اما قصی طلافحه، به رغم هشدار‌های مقامات بهداشتی اردن، بر برگزاری مراسم عروسی اش در شرایط کرونایی اصرار کرد. ۴۰۰ نفر در عروسی وی، که در منطقه اربد در شمال اردن برگزار شد، حضور پیدا کردند. اندکی بعد، معلوم شد که داماد و عروس و تعدادی از مهمانان به کرونا مبتلا شده اند. تاکنون، تست کرونای ۲۰ نفر از حاضران در عروسی طلافحه مثبت شده است. امری که بحث و جدل زیادی را در شبکه‌های اجتماعی اردن در پی داشت. به نحوی که داماد، بیانیه‌ای صادر و از مردم عذرخواهی کرد. وی از مردم خواست که به او شماتت نکنند و همچنین مدعی شد که او مرگ را بر مبتلا شدن مهمانان عروسی اش ترجیح می‌دهد.

عروسی مجازی و تظاهرات کرونایی

برخی برای اجتناب از تکرار فاجعه طلافحه، راه‌های دیگری را برای برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب کردند. ایان کارلف، داماد کانادایی، و لوسیا سول، عروس مکزیکی، از جمله کسانی بودند که نخواستند کسی در عروسی شان به کرونا مبتلا شود. آن‌ها یک عاقد، دو شاهد و یک کامپیوتر را به باغچه منزل‌شان در شهر سان خوان کوسالا آوردند و مراسم عروسی‌شان را برای ۳۰۰ نفر از دوستان و خویشاوندان‌شان که در منازل‌شان پیژامه پوشیده اند، به طور آنلاین پخش کردند.

 
عشق در زمان کرونا؛ از عروسی مجازی در مکزیک تا رسوایی داماد جوان در اردن
پخش زنده عروسی کارلف و سول

کارلف درباره مراسم عروسی اش گفت: «خیلی باحال بود.»

کارلف و سول، خوش شانس بودند که توانستند حداقل برای دوستان و خویشاوندان، مراسم عروسی را پخش کنند. برخی حتی از این امکان هم محروم بودند. عماد شرف و براء عمارنه، عروس و داماد فلسطینی در شهر بیت لحم در کرانه باختری از جمله کسانی بودند که جز خانواده‌های عروس و داماد، هیچ کس در عروسی شان حاضر نشد. بیت لحم به دلیل شیوع کرونا، تقریبا به طور کامل قرنطینه شده است. عماد گفته که قرار بود عروسی اش به طور عادی اتفاق بیافتد، اما ویروس کرونا باعث شد عروسی را بدون دعوت از اقوام و بستگان برگزار کند.

در پاسخ به این سوال که آیا آزمایش کرونا داده است یا نه، عماد با رویی خندان گفت: «ما آزمایش نداده ایم، اما اگر قرار باشد ۱۴ روز قرنطینه شویم من حاضرم بیش از یک ماه با عروسم در قرنطینه بمانم.»

 
عشق در زمان کرونا؛ از عروسی مجازی در مکزیک تا رسوایی داماد جوان در اردن
مراسم عروسی عماد و براء

البته شاید عماد با خوشحالی از قرنطینه استقبال کند. اما او احتمالا گزینه دیگری غیر از قرنطینه شدن ندارد. چرا که در همین شهر بیت لحم، اتفاقات عجیبی برای کسانی که مشکوک به کرونا هستند، رخ داده است.

محمد مشایخ، ۲۵ ساله، از شهر بیت لحم، بی صبرانه منتظر بود که خودقرنطینگی دو هفته ای‌اش تمام شود تا نامزدش را ببیند. او مشکوک به کرونا بود. وقتی که دو هفته تمام شد، محمد بهترین لباس‌هایش را پوشید، عطر زد و با رویی خندان سوار ماشینش شد و با عجله به سمت منزل نامزدش رفت.

هنوز پنج دقیقه از قرار محمد با نامزدش نگذشته بود که ناگهان تظاهرات پرشوری در مقابل منزل نامزد محمد به راه افتاد. تظاهرات کنندگان خواستار اخراج محمد از محله شدند، چون او را تهدیدی برای سلامت محله می‌دانستند. آن‌ها می‌گفتند: «آمده تا بیماری را به ما منتقل کند. کرونا را آورده و می‌خواهد ما را بکشد.»

محمد به روزنامه ایندیپندنت عربی گفت: «تازه به منزل نامزدم رسیده بودم که اهالی محله برای بیرون انداختن من به تکاپو افتادند. انگار مجرم هستم. آن‌ها فکر می‌کنند من به ویروس کرونا مبتلا هستم. چند دقیقه بعد، تیمی از پزشکان فلسطینی آمدند و من را داخل یک اتاق به مدت چهار ساعت پیوسته قرنطینه کردند. نامزدم بیرون شیون می‌کرد و گریه می‌کرد و به آن‌ها می‌گفت که نتیجه آزمایش کرونای من منفی بود. یعنی من مریض نیستم. اما آن‌ها گوش‌شان به فریاد من و نامزدم بدهکار نبود. حتی مادر نامزدم که غش کرده بود هم روی آن‌ها تاثیری نگذاشت. من را در اتاق بازداشت کردند انگار کرونا داشتم. به من اطلاع دادند که حق ندارم از خانه خارج شوم مگر اینکه یک آمبولانس ضدعفونی شده و ویژه من را مجددا به قرنطینه ببرد.»

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه