ارسال به دیگران پرینت

قیمت‌ها در بازار مسکن تهران خیال پایین آمدن ندارد؛ از سوئیت ۳۰۰ میلیونی تا آپارتمان کهنه ۵ میلیاردی

بررسی قیمت مسکن در تهران حاکی از آن است که یک واحد ۴۵ متری در بریانک ۳۱۰ میلیون و آپارتمان ۱۳۷ متری در زعفرانیه ۴.۸ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت‌ها در بازار مسکن تهران خیال پایین آمدن ندارد؛ از سوئیت ۳۰۰ میلیونی تا آپارتمان کهنه ۵ میلیاردی

اواخر ماه گذشته رئیس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش ۲۱ درصدی معاملات مسکن کشور طی اسفند ۹۸ خبر داد و گفت: در تهران نیز معاملات کاهش ۲۴ درصدی داشته است.

مصطفی قلی خسروی  با اشاره به آمار معاملات مسکن از اول تا ۲۶ اسفند ۹۸، اظهار کرد: در این مدت در شهر تهران ۱۱ هزار و ۶۵۳ قرارداد خرید و فروش امضا شد که نسبت به ماه قبل ۲۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. در کل کشور نیز طی ۲۶ روز ابتدای اسفند ماه ۹۸ بالغ بر ۵۰ هزار و ۸۰۳ قرارداد خرید و فروش ملک امضا شده که نسبت به همین مدت در بهمن امسال و اسفند سال گذشته به ترتیب ۲۱ و ۲۷ درصد کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در بخش اجاره مسکن شهر تهران طی ۲۶ روز ابتدای اسفند ماه ۷۳۳۷ فقره اجاره‌نامه  ثبت‌ شده که نسبت به بهمن امسال ۳۷ درصد و نسبت به اسفند سال ۹۷ بالغ بر ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: در کل کشور نیز از اول تا ۲۶ اسفند ۹۸ بالغ بر ۲۵ هزار و ۳ قرارداد اجاره در سامانه املاک ثبت شده که حکایت از کاهش ۴۱ درصد و ۳۰ درصد به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل دارد.  عامل اصلی افت معاملات مسکن شیوع ویروس کرونا بوده است و تقریباً از ابتدای اسفند ماه بازار مسکن تحت تاثیر ویروس کرونا (کووید ۱۹) قرار گرفت و متعاملین از مواجهه با یکدیگر امتناع کردند.

قلی‌خسروی درباره آینده بازار مسکن تاکید کرد: به دلیل تکمیل ظرفیت قیمتی در بازار مسکن، به هیچ عنوان در سال آینده جهش قیمت نخواهیم داشت.

گرچه طبق اظهارات مسئولان دولتی سرعت شیوع کرونا ویروس در برخی استان‌ها کُند شده، اما با این حال تاثیر این ویروس بر بازارهای اقتصادی ار جمله مسکن همچنان ادامه خواهد داشت. پیش بینی یک بهار کم‌فروغ و توام با رکود غیرتورمی برای بازار مسکن محتمل است و در این شرایط به نظر می‌رسد سطح معاملات به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر برسد. در این شرایط سازندگان و بساز بفروش‌ها چاره‌ای برای ارائه تخفیف در فروش‌ املاک خود را نخواهد داشت.

در حال حاضر یک سوئیت ۳۵ مترمربعی واقع در جیحون  ۳۰۵ میلیون (هر مترمربع ۸ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان) قیمت‌گذاری شده است. یک واحد ۴۵ متر ۱۸ سال ساخت در بریانک به قیمت ۳۱۰ میلیون تومان، آپارتمان ۶۵ متر با عمر ۲۴ سال در آذربایجان به قیمت ۶۸۵ میلیون تومان یعنی هر مترمربع حدود ۱۰.۵ میلیون تومان و آپارتمان ۱۳۷ متری ۳۰ سال ساخت در زعفرانیه ۴.۸ میلیارد تومان (هر مترمربع ۳۵ میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است.

یک واحد مسکونی در خواجه عبدالله انصاری به مساحت ۱۱۰ مترمربع نوساز با قیمت ۲ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان (هر مترمربع ۲۶.۵ میلیون تومان) در فایل فروش قرار گرفته است.

همچنین یک دستگاه آپارتمان ۱۷۴ متری مربعی در بلوار کشاورز ۲۰ میلیارد تومان (۱۷ میلیون تومان برای هر مترمربع) قیمت‌گذاری شده است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه