ارسال به دیگران پرینت

نویسنده فیلمنامه "سینما شهر قصه": شهر قصه را به "بهروز وثوقی" تقدیم می‌کنیم

علیمحمدی با اشاره به بازیگران قبل از انقلاب بیان کرد: گاهی از خود می‌پرسم که گناه این افراد که برای ما خاطره ساختند چه بوده است؟ چرا اکنون ما نباید بازیگری همچون سوسن تسلیمی را در کشور خود نداشته باشیم؟

نویسنده فیلمنامه "سینما شهر قصه": شهر قصه را به "بهروز وثوقی" تقدیم می‌کنیم

نشست خبری فیلم «سینما شهرقصه» با حضور کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری (نویسنده و کارگردانان)، علی اوجی، حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، سیاوش مفیدی، رویا میر علمی (بازیگران) و برخی عوامل دیگر در سالن رسانه‌های پردیس ملت برگزار شد.

علی فرهمند (منتقد) درباره این فیلم گفت: این فیلم یک درام پست مدرن بوده و درامش بر پایه دو هجویه پایه‌گذاری شده است. این هجویه‌ها منطقی را پیدا می‌کند برای رفتن به سمت تاریخ سینما.

کیوان علیمحمدی درباره اینکه چرا همه فیلم‌های خود را به صورت مشترک می‌سازد، توضیح داد: فیلمسازی کار جدی و سختی است و همه می‌دانند من به خاطر استرس کار، روز اول فیلمبرداری فرار می‌کنم. به همین دلیل همیشه با یک کارگردان دیگر همکاری می‌کنم.

وی درباره اینکه چرا با بنکدار کار نکرده است، توضیح داد: درحال حاضر تعداد زیادی از هنرمندان سینما بیکار هستند و خانه‌نشین شده‌اند. در باره بنکدار نیز باید بگویم که به دلیل مشکلاتی که سر فیلم گیلدا برای ما پیش آمد امید بنکدار تصمیم گرفت فیلم نسازد، اما فکر می‌کنم کار بعدی خود را ۳ نفره کارگردانی می‌کنیم البته تاکید می‌کنم که بنکدار در طول فیلمسازی کنار ما بود.

علی‌اکبر محمدی نیز در ادامه اظهار داشت: بعد از مشکلات گیلدا سعی کردیم با ساختن این فیلم مجددا بلند شویم و از این بابت خوشحالیم چراکه فیدبک‌های مثبتی برای این فیلم از مخاطبان گرفته‌ایم.

علیمحمدی در ادامه با اشاره به بازیگران قبل از انقلاب بیان کرد: گاهی از خود می‌پرسم که گناه این افراد که برای ما خاطره ساختند چه بوده است؟ چرا اکنون ما نباید بازیگری همچون سوسن تسلیمی را در کشور خود نداشته باشیم؟

آیدین ظریف طراح صحنه درباره این اثر گفت: هر فیلم برای خود سختی‌هایی دارد و تجربه خاصی به شمار می‌آید که امیدوارم نتیجتا در این فیلم به اثر خوبی رسیده باشیم.

سیده محمدزاده طراح لباس درباره این فیلم گفت: قسمت‌های مربوط به روزهای انقلاب برای ما بسیار سخت بود که همه آنها باید مجددا می‌ساختیم و از این جهت کار سختی به شمار می‌آید.

علی‌اکبر حیدری در ادامه بیان کرد: ما سعی کردیم فیلمی بسازیم که قصه همه ما و افرادی باشد که با سینما خاطره دارند و به همین دلیل فکر می‌کنم فیلم همدلانه‌ای را تولید کردیم.

علیمحمدی درباره اکران این فیلم اظهار داشت: من امیدوارم در اکران مشکلی نداشته باشیم. امیدوارم این پختگی به وجود آمده باشد و این خط‌کشی که سینما از سال ۵۷ شروع شده را برداریم. افراد مهمی همچون تقوایی، مهرجویی و شهید ثالث قبل از انقلاب در این سینما زحمت کشیده‌اند. فیلم ما ستایشی از سینما و عشق به سینما بوده و امیدوارم فیلم به سلامت به اکران برسد.

حامد کمیلی درباره این فیلم گفت: روزی که فیلمنامه را خواندم، مطمئن بودم که آن را بازی می‌کنم اما فیلم ریسک بزرگی بود؛ یا فیلم خیلی خوبی می‌شد یا خیلی بد. به همین دلیل کمی نگران بودم اما امروز باید بگویم که از بازی در این فیلم خیلی خوشحالم. به طور کل اهل تجربه‌های تازه هستم و از این جهت بازی در ژانرهای مختلف را می‌پذیرم.

علی اوجی درباره بازی در این فیلم توضیح داد: این فیلم را خیلی دوست دارم و چندین بار آن را دیدم و هربار با آن گریه کردم. به طور کل اهل وجب کردن نقش نیستم و نقش‌های تاثیرگذار در فیلم‌ها برایم جذاب است.

آناهیتا درگاهی نیز درباره این فیلم بیان کرد: نقشی که در این فیلم بازی کردم، متفاوت از کارهای قبلی‌ام بود و از این جهت آن را دوست داشتم و از بازی در آن خوشحالم.

سیاوش مفیدی نیز درباره بازی در این فیلم اظهار داشت: جنس دوستی‌ام با کیوان علی‌محمدی از جنس رفاقت‌های چندین ساله بوده که قبل از سینما آغاز شده است. از بابت بازی در این فیلم خوشحالم و امیدوارم مخاطبان نیز آن را دوست داشته باشند.

مرتضی پورصمدی (مدیر فیلمبرداری) درباره این فیلم گفت: ما اصولا اهل حرف زدن نیستیم و در پرده حرف‌هایمان را می‌زنیم. اما باید بگویم این کار محصول جنون خوش‌خیم یک تیم است که سال‌ها باهم کار می‌کنند و از اینکه این کار مرتکب شدم، واقعا خوشحالم.

علیمحمدی درباره اینکه چرا اسم آقای مصباح هم در رسانه‌ها به عنوان تهیه‌کننده عنوان شده است، گفت: در روزهای سخت گیلدا از طریق سیاوش با آقای مصباح آشنا شدم و ایشان بسیار به من کمک کردند و در جذب سرمایه این فیلم نیز کمک کردند و قید اسم ایشان ادای دین به آدمی است که در روزهای سخت ما را تنها نگذاشت.

وی همچنین درباره میزان تحقیق و دیدن فیلم‌های قدیمی برای ساخت این فیلم گفت: ابتدا تنها خاطراتمان را مرور می‌کردیم اما بعد که قضیه جدی شد یک هارد که ۳۵۰ فیلم در آن بود را دیدیم. روزی که از آقای مشایخی برای بازی در فیلم دعوت کردیم، بیمار بود و روز چندین قرص می‌خورد اما به عشق سینما جلوی دوربین آمد. تو رو خدا برگردیم و بازی فرامرز صدیقی در دندان مار را ببینیم که چطور بازی می‌کند. امیدوارم از بزرگانی که امروز در سینما فعالیتی ندارند، یاد شود.

حامد کمیلی در پایان این نشست گفت: این فیلم ادای احترام به تمام زنان و مردانی است که در سینما کار کردند و ما امروز مدیون آنها هستیم. به نمایندگی از گروه فیلم سینما شهر قصه فیلم را به بهروز وثوقی تقدیم می‌کنیم.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه