ارسال به دیگران پرینت

وزیر بهداشت: هیچ موردی از ویروس کرونا در کشور مشاهده نشده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا کنون هیچ موردی از ورود ویروس کرونا به کشور گزارش نشده است.

وزیر بهداشت: هیچ موردی از ویروس کرونا در کشور مشاهده نشده است

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا کنون هیچ موردی از ورود ویروس کرونا به کشور گزارش نشده است.

 سعید نمکی عصر دوشنبه در آئین افتتاح ساختمان جدید دانشکده پرستاری و مامایی هرمزگان با بیان اینکه هیچ مورد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا تا این لحظه در کشور مشاهده نشده است، بیان داشت: در مواردی که مشکوک هم بوده‌ایم مشکل خاصی وجود نداشته و افراد پس از معاینه‌های لازم از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه این ویروس با ویروس آنفلوآنزایی که در هفته‌های پیشین در کشور شیوع پیدا کرده بود ماهیتی متفاوت دارد، گفت: با این حال بهتر است مردم اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

نمکی بیان داشت: همه به اهمیت بخش سلامت و درمان واقفیم و می‌دانیم انتخاب مسئول برای این بخش چقدر حساس و سخت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: کاستی‌هایی در کشور وجود دارد و مردم از وجود چنین مشکلاتی گله می‌کنند که حق هم دارند اما باید بدانند که ما تمام تلاش خود را برای کم کردن مشکلات انجام می‌دهیم. ما نمی‌خواهیم شرمسار مردم باشیم، آنچه انجام داده‌ایم و یا انجام خواهیم داد همه از برکت خون شهداست.

وی بابیان اینکه امروز ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی مقتدر در کشور داریم، عنوان کرد: در گذشته پزشک حاذق ایرانی به خصوص در استان هرمزگان و استان‌های جنوبی نبود در حالی که امروز می‌بینید که چه پیشرفت‌هایی در این عرصه داشته‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: آنفولانزای سختی که در کشور شیوع پیدا کرد را مهار کردیم و این تجربه‌ای است که انقلاب به ما آموخت.

نمکی با ذکر این نکته که باید شیوه‌ی زندگی‌مردم‌را تغییر دهیم ادامه داد: پرستاران ما باید مؤلفه‌های اجتماعی آشنا و با افراد حاضر در جامعه پیوند داشته باشد.

وی تصریح کرد: پرستاری در منزل از دیگر خدماتی است که به دنبال رواج آن هستیم چرا که حضور افراد در بخش‌های مختلف بیمارستانی باعث افزایش بیماری‌ها خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کاهش آهنگ رشد جمعیت در کشور نگران کننده‌است که باید نسبت به شرایط فرزندآوری و مراقبت از زنان باردار اقدامات ویژه‌ای انجام‌شود.

نمکی ارتقا مراکز ناباروری از دیگر موضوعات در دست اقدام خواند و تشریح کرد: ما نیازمند نیروهای چندوجهی و چند ظرفیتی در بخش سلامت هستیم و باید روی مهارت‌آموزی بیشتر کار کنیم.

وی گفت: با قاطعیت می‌گویم که حداقل تا شش ماه آینده هیچ مشکلی در تأمین دارو و تجهیزات اتاق عمل و پزشکی نخواهیم داشت.

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه