ارسال به دیگران پرینت

انفجار خط لوله گاز مصر-اسرائیل توسط مردان مسلح ناشناس

رسانه های خبری از انفجار بخشهایی از خط لوله انتقال گاز مصر- رژیم صهیونیستی در شمال صحرای سینا به دست مردان مسلح خبر می دهند.

انفجار خط لوله گاز مصر-اسرائیل توسط مردان مسلح ناشناس

برخی رسانه‌های خبری اعلام کردند که مردان مسلح ناشناس بخشهایی از خط لوله انتقال گاز مصر -رژیم صهیونیستی در شمال صحرای سینا را منفجر کرده اند.

نیز در گزارشی به نقل از منابع محلی اعلام کرد که شامگاه یکشنبه حمله‌ای ظاهراً خرابکارانه در منطقه «بئر العبد» (شمال صحرای سینا) صورت گرفته است.

حمله به خطوط لوله انتقال گاز در این منطقه بارها اتفاق افتاده است؛ به طوری که در سال ۲۰۱۱، خط لوله انتقال گاز میان مصر و رژیم صهیونیستی سه بار مورد حمله قرار گرفت و منفجر شد.

گزارشهای تکمیلی نشان می‌دهند که خط لوله انتقال گاز میان مصر و رژیم صهیونیستی به رغم این حمله خرابکارانه به «فعالیت» خود ادامه می‌دهد.

گفتنی است که مصر انتقال گاز به اسرائیل و اردن را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرد، هرچند که این توافق انتقال گاز به دلیل محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی با مخالفت گسترده عمومی روبرو شد.

نکته قابل توجه آن است که این خط لوله از ماه میلادی جاری (فوریه) انتقال گاز از رژیم صهیونیستی به مصر را آغاز کرده که دقیقاً برخلاف رویه پیشین انتقال گاز از مصر به رژیم صهیونیستی (از سال ۲۰۰۸ تاکنون) بوده است.

شایان ذکر است شبه جزیره سینا که در جنگ شش روزه اعراب- اسرائیل در سال ۱۹۶۷ به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده بود، در سال ۱۹۸۲ طبق معاهده منعقده (۱۹۷۹) به مصر پس داده شد. اما در سالهای اخیر، این منطقه به کانون شورش و طغیان و درگیریهای گاه و بیگاه شبه نظامیان وابسته به داعش با نیروهای امنیتی مصر تبدیل شده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه