ارسال به دیگران پرینت

سیمان ارزان‌ترین کالا در کشور است | عرضه 30 هزار تن سیمان در بورس امروز

با عرضه سیمان کردستان از امروز در بورس کالا پیش بینی می شود نوسان قیمت در بازار سیمان کمتر شود.


سیمان ارزان‌ترین کالا در کشور است  |   عرضه 30 هزار تن سیمان در بورس امروز

مدیرعامل سیمان کردستان گفت: این شرکت تا امروز چهارشنبه سیمان را با نرخ‌های مصوب قبل به خریداران عرضه می‌کند و از امروز محصولات خود را در بورس کالا عرضه خواهد کرد.

رضا نیک‌پور در سنندج اظهار داشت: با توجه به عدم امکان ذخیره‌سازی سیمان برای بیش از یک هفته و انرژی‌بر بودن صنعت سیمان، هر زمان گاز یا برق صنعت سیمان قطع می‌شود، در فاصله کمتر از 10 روز بازار سیمان متاثر از کمبود سیمان خواهد شد و البته برخی از سودجویان نیز از این فرصت استفاده کرده و بر افزایش قیمت سیمان دامن می‌زنند.

مدیرعامل سیمان کردستان افزود: نکته حائز اهمیت برای صنعت سیمان شفافیت اطلاع‌رسانی به مردم است، علی‌رغم اینکه تمامی صنایع در کشور دارای سوبسید انرژی هستند، سیمان ارزان‌ترین کالا در کشور است، چرا که سیمان با نرخ کیلویی 6 هزار ریال از هر کالایی ارزان‌تر به دست مردم می‌رسد.

به گفته وی، آب آشامیدنی از سیمان گران‌تر است و این در حالیست که ارزان‌ترین و کم‌حجم‌ترین کارخانه سیمان نیاز به سرمایه‌گذاری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان دارد و جزو صنایع سنگین و مادر در هر کشور به حساب می‌آید.

نیک‌پور اذعان داشت: وقتی یک لیتر آب معدنی بدون نیاز به هیچ فرآوری لیتری 80 هزار ریال به فروش می‌رود انتظار فروش سیمان با فرآوری بسیار پیچیده و انرژی‌بر، برای هر کیلو 6 هزار ریال به نظر منطقی نیست.

وی افزوند: شرکت سیمان کردستان تا امروز چهارشنبه سیمان را با نرخ‌های مصوب قبل به خریداران عرضه می‌کند و امروز به میزان 30 هزار تن در بورس کالا عرضه خواهد کرد.

نیک‌پور یادآوری کرد: در یک ماه گذشته به عاملین و مصرف‌کنندگان کمک کرده تا کد بورسی دریافت نمایند و انتظار دارد خریداران به دور از هرگونه هیجانی و با همان قیمتی که در تابلو عرضه می‌شود نسبت به خریداری سیمان اقدام نمایند.

مدیرعامل سیمان کردستان ضمن قدردانی از مسوولین استان و شهرستان و مدیرعامل برق منطقه‌ای به خاطر وصل مجدد برق و تداوم تولید، اعلام کرد شرکت سیمان کردستان در راستای جبران کسری بازار امروز چهارشنبه نسبت به عرضه 3 برابری اقدام خواهد کرد.

وی عنوان کرد: با حفظ برق مصرفی، این تولید و عرضه هفتگی به صورت مستمر خواهد بود و هیچگونه نگرانی بابت آینده وجود نخواهد داشت، لذا انتظار می‌رود تمامی مصرف‌کنندگان سیمان، تولیدکنندگان بتن و ... با ارائه قیمت منطقی و اطمینان از استمرار عرضه نسبت به خریداری سیمان اقدام نمایند. 

نیک‌پور اذعان کرد: انتظار می‌رود تمامی شرکت‌های سیمان کشور در کمترین زمان ممکن نسبت به عرضه محصولات خود در بازار بورس اقدام نمایند. چرا که ورود به بورس کالا باعث جلوگیری از واریز سود به جیب دلالان و بالارفتن شفافیت قیمت کالا در بازار و ایجاد رقابتی آزاد و منصفانه خواهد شد و با توجه به لزوم داشتن حساب صیاد توسط خریداران، جلوی هرگونه فرار مالیاتی توسط دلالان و سودجویان گرفته خواهد شد.

به گفته وی، با ورود تمامی شرکت‌های سیمانی به بورس کالا، تعادل صحیحی در عرضه و تقاضا صورت خواهد گرفت و هیجان‌های ناشی از کمبود سیمان و جلوگیری از افزایش قیمت بی‌رویه اتفاق خواهد افتاد.

 

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ارزان ترین حقوق ها در کدام کشور داده میشه ؟

    • ناشناس ارسالی در

      اگه سیمان توبورس کالا بمونه هم به نفع دولته و هم مردم باید دست دلالان قطع بشه

    • ناشناس ارسالی در

      خدا خیرتون بده به فکر قشر ضعیف جامعه هستی تا بتونند ی سرپناهی کوچک برای خود بسازند بعضی میخواهند قشر ضعیف جامعه نابود کنند

    • ناشناس ارسالی در

      بخدا سیمان خاکه که تنی خریده میشه کیلویی فروخته

    • حسن ارسالی در

      مرگ بر گرانی و مسببان آن.

    • عارف ارسالی در

      آقای مدیر عامل این گرانی به شما مزه داده قبل از این صدات در نیامد حالا چند روز گرانی دیدی حالا میگی قیمت سیمان ارزونه

    • نام بدبختت این دولت ارسالی در

      تو دیگه حرف زیادی نزن کجاش ارزونه ،مردم را بدبخت کردید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه