ارسال به دیگران پرینت

وزیر نفت دولت خبرداد؛

اجرای١۵٠پروژه توسط وزارت نفت درفارس|تامین خوراک پتروشیمی‌های فارس

شیراز- وزیر نفت دولت سیزدهم گفت: ١۵٠ پروژه در فارس با اعتباری بالغ بر یک هزار و ١۵٠ میلیارد تومان توسط وزارت نفت در حوزه‌های اجتماعی اجرا خواهد شد.

 اجرای١۵٠پروژه توسط وزارت نفت درفارس|تامین خوراک پتروشیمی‌های فارس

 جواد اوجی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری استان فارس با حضور رئیس جمهور بیان کرد: استان فارس دارای شش میدان گازی است و شش میدان گازی دیگر نیز قرار است در دولت سیزدهم افتتاح شود.

وی ادامه داد: اعتباری که برای این شش میدان گازی در نظر گرفته شده است دو میلیارد دلار است و قرار است در برخی از شهرستان‌های فارس نظیر فراشبند و زرین دست این میدان‌های گازی ایجاد شوند.

اوجی ادامه داد: قرار است تولید نفت در فارس افزایش یافته و به ۶٠ هزار بشکه در سال برسد این در حالی است که ٨٠٠ میلیارد تومان توسط این وزارتخانه قرار است برای توسعه محورهای مواصلاتی فارس هزینه شود

او ادامه داد: اختصاص آب از سد هایقر یکی دیگر از مطالباتی است که مردم منطقه از دولت داشتند.

وزیر نفت متذکر شد: ١١۵٠ میلیارد اعتبار این وزارتخانه در قالب ١۵٠ پروژه در استان فارس هزینه خواهد شد که این طرح‌ها که در حوزه‌های مختلف است تا پایان سال آینده به صورت کامل به بهره برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: پتروشیمی‌های مغفول مانده در استان فارس نزدیک به ١۵ سال عمر داشته و این تضمین وجود داشته که خوراک این پتروشیمی‌ها توسط دولت تأمین خواهد شد و امید است با همکاری دولت زمینه تغییر سرمایه گذار فراهم شود تا این طرح‌ها به سرانجام برسد.

به گفته این مقام مسئول پتروشیمی دوم شیراز یکی از برنامه‌های کاری این وزارت خانه است و تأمین خوراک این پتروشیمی نیز در دستورکار است از این رو قرار است این طرح نیز با امکان سنجی نسبت به آغاز فعالیت‌های عمرانی آن آغاز شود.

اوجی تاکید کرد: ۴۴٠ واحداقتصادی و ١٠٠ روستا استان فارس تا پایان سال به شبکه ملی گاز رسانی متصل خواهد شد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه