ارسال به دیگران پرینت

در مجمع عمومی سازمان ملل؛

اشتاین مایر: دیگران از شکست ما در افغانستان خوشحال نشوند

رئیس جمهور آلمان با اشاره به اینکه کشورش به همراه ناتو و آمریکا به برخی اهداف در افغانستان دست نیافته است، گفت که جای خوشحالی در این زمینه برای هیچ کس نیست.

اشتاین مایر: دیگران از شکست ما در افغانستان خوشحال نشوند

 «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان به این مسئله اذعان کرد که غرب در افغانستان در پی تسلط ماه گذشته طالبان بر آن شکست خورده است، اما به دیگران هشدار داد که از این شکست خوشحال نشوند زیرا «تحولات همه ما را تهدید می کند».

اشتاین مایر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: بله، ما در بسیاری از موارد در افغانستان شکست خوردیم. اما شکست ما نباید موجب شادی بدخواهانه (schadenfreude) دیگران شود.

وی افزود: من عمداً از این کلمه آلمانی استفاده می کنم که به بسیاری از زبان ها راه یافته است: schadenfreude. طرز فکری که در آن ضرر و زیان یک نفر، برای دیگری سود باشد، نمی تواند عدالت را نسبت به واقعیت جهان به هم پیوسته ما رعایت کند.

وی تاکید کرد که جهان باید به طور جمعی به طیف وسیعی از چالش های فشرده پاسخ دهد.

اشتاین مایر ادامه داد: بی ثباتی منطقه ای، تضعیف ساختارهای دولتی، سیل پناهندگان و مهاجران، افراط گرایی مذهبی و تروریسم و اشکال جدید درگیری از نوع ترکیبی، دیجیتالی، زیست محیطی و مبتنی بر منابع. چنین تحولاتی همه ما را تهدید می کند و همه ما اعم از کوچک و بزرگ باید با آنها رو به رو شویم.

رئیس جمهور آلمان افزود: سقوط کابل نقطه عطفی است. ما به هدف خود برای شکست دادن کسانی که ۲۰ سال پیش در این شهر [نیویورک] باعث اعمال وحشت و ترور شدند، رسیدیم. اما با وجود تلاش و سرمایه گذاری زیاد، ما در دو دهه نتوانستیم نظم سیاسی پایداری را در افغانستان برقرار کنیم.

وی در پایان گفت: کشور من نیز مسئولیت دارد و ما یک مسئولیت مستمر داریم، به ویژه در برابر بسیاری از افغان هایی که به آینده ای صلح آمیز، آزاد و دموکراتیک امیدوار بودند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه