ارسال به دیگران پرینت

برگزاری انتخابات رییس اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری در غیاب ایران

دیوید لاپارتین برای چهار سال دیگر به عنوان رییس اتحادیه جهانی دوچرخه سواری انتخاب شد.

برگزاری انتخابات رییس اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری در غیاب ایران

کنگره انتخاباتی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCI) در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان در بلژیک برگزار شد و دیوید لاپارتین برای چهار سال دیگر به عنوان رییس این اتحادیه انتخاب شد. لاپارتین که بدون رقیب بود، توانست رای اعتماد را از فدراسیون‌های ملی بگیرد. او  تا سال ۲۰۲۵ این پست را عهده‌دار خواهد بود.

این انتخابات در حالی برگزار شد که ایران نماینده‌ای در این کنگره نداشت.  انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری ایران مورد تایید اتحادیه جهانی قرار نگرفته است و به دنبال آن محمود رشیدی روز گذشته از سمت خود کناره گیری کرد. 

لاپارتین پس از انتخاب مجدد خود بیان کرد: از فدراسیون‌های ملی برای اعتماد مجدد به من تشکر می‌کنم.  مشتاقانه منتظر همکاری با همه هستم. هر روز که از خواب بیدار می‌شوم، می‌خواهم ایده‌های جدیدی پیدا کنم.دوچرخه سواری در حال تبدیل شدن به یک ورزش بزرگ واقعی در سراسر جهان است.

در کنگره اتحادیه جهانی دوچرخه سواری همچنین کشورهای گینه استوایی ، جزایر سلیمان ، سودان جنوبی و واتیکان به اتحادیه جهانی اضافه شدند و مجموع اعضای آن  تا ۲۰۱ عضو افزایش پیدا کرد.

همچنین کیگالی پایتخت رواندا رسماً به عنوان شهر میزبان مسابقات جهانی جاده ۲۰۲۵ تایید شد. برای اولین بار است که یک کشور آفریقایی این رویداد را برگزار می‌کند.

لیگ قهرمانان اتحادیه جهانی نیز  راه اندازی شد و اولین دوره آن در اسپانیا برگزار می شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه