ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر صمت:

حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی|۶.۵میلیون تُن فولاد صادر شده است

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی گفت: ۶.۵ میلیون تن از ۳۰ میلیون تُن تولید فولاد کشور، علاوه بر پاسخ به مطالبات داخل صادر شده است.

 اسدالله کشاورز عصر چهارشنبه در آئین بهره‌برداری از معدن منگنز رباط کریم، با اشاره به اینکه بزرگترین معدن خاورمیانه در ایران قرار دارد اظهار داشت: با فعالیت این معدن از اشتغال زایی مطلوبی بهره مند خواهیم شد.

کشاورز با بیان اینکه با راه اندازی این مجتمع یک هزار تن ظرفیت اولیه داریم و امیدواریم نیاز کشور و صنایع مادر را تأمین و از واردات بی نیاز باشیم و باید اعلام کنیم طی سال‌هایی که این معدن از چرخه خارج شده بود ماده معدنی از کشورهای دیگر وارد می‌شد که خوشبختانه هم اکنون با راه اندازی این معدن خودکفا خواهیم شد.

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: معدن منگنز رباط کریم دومین معدن بزرگ کشور به شمار می‌رود که لازم است از آن حمایت شود چرا که منگنز در صنایع بسیاری بویژه نظامی، الکترونیک، فولادسازی و شیمیایی کاربرد دارد و متأسفانه معادن منگنز موجود بسیار محدود و کم است.

وی عنوان داشت: در حال حاضر با توجه به دغدغه فرسودگی ماشین آلات بیش از ۳۰۰ دستگاه وارد کشور شده و ۲۰۰ دستگاه دیگر نیز در چرخه کارهای اداری برای وارد شدن می‌باشد تا از این طریق ناوگان فرسوده ماشین آلات معادن ترمیم شود.

کشاورز با اشاره به اینکه تا سال ۹۰ وارد کننده فولاد بوده ایم اظهار داشت: در حال حاضر ۶.۵ میلیون تن از ۳۰ میلیون تن تولید فولاد کشور، علاوه بر پاسخگویی به مطالبات داخلی، صادر شده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه