ارسال به دیگران پرینت

راهکار فوق العاده برای درمان بیماری های قلبی

دانشمندان انگلیسی می‌گویند افرادی که مستعد ابتلا به بیماری قلبی – عروقی هستند می‌توانند از سیر به عنوان دارو بهره بگیرند.

 راهکار فوق العاده برای درمان بیماری های قلبی

بیماری‌های قلبی یکی از اصلی‌ترین دلایل مرگ و میر در جهان است. تنها در انگلیس ۷ میلیون نفر از بیماریهای قلبی – عروقی رنج می‌برند و تقریباً یک چهارم مرگ و میر سالانه در این کشور ناشی از بیماری‌های مرتبط با آن است.

داشتن سبک زندگی سالم یکی از عوامل مهم در کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی است. دانشمندان می‌گویند برخی مواد غذایی می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. برای مثال، پژوهش‌های مختلف نشان داده است مصرف سیر با کاهش فشار خون و سطح کلسترول، به سلامت قلب کمک می‌کند.

  در حقیقت سیر یکی از منابع غنی از آنتی اکسیدان ها، سلنیوم، ویتامین C و کوئرستین است. کوئرستین یک فیتوشیمیایی (ترکیب شیمیایی گیاهی) است که خواص ضدالتهابی دارد. همچنین منگنز به میزان کمی در سیر وجود دارد که باعث محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب می‌شود.

یک پژوهش گسترده نشان می‌دهد سیر در کاهش خطر تشکیل پلاک خونی در رگ‌ها و جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های قلبی نقش موثری دارد. مصرف سیر به ویژه در افرادی که از سندرم متابولیک (نشانگان سوخت و ساز) رنج می‌برند نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

سندرم متابولیک به شرایطی اطلاق می‌شود که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی، سکته و دیابت نوع ۲ در فرد افزایش می‌یابد. در این حالت فرد از مواردی همچون چاقی، فشار خون بالا و سایر عوامل خطرآفرین در بروز بیماری‌های قلبی مانند سطح کلسترول بالا رنج می‌برد.

دانشمندان در تحقیقات خود مشاهده کردند مصرف سیر در افراد دارای سندرم متابولیک، باعث کاهش تجمع پلاک در عروق خونی می‌شود. مصرف بلند مدت سیر در این افراد به میزان ۸۰ درصد روند تجمع پلاک در عروق را کند می‌کند.

یکی از محققان آمریکایی در این باره می‌گوید: این تحقیقات بار دیگر تاثیر مصرف سیر در مقابله با تجمع پلاک خونی را نشان داد. تجمع این پلاک‌ها در عروق به طور مستقیم خطر بروز بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد و کنترل این موضوع می‌تواند باعث کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی – عروقی شود.

راهکار فوق العاده برای درمان بیماری های قلبی

یکی دیگر از تحقیقات درباره تاثیرات مصرف سیر نشان داد سیر یا عصاره آن با جلوگیری از آسیب به سلول ها، تنظیم کلسترول و کاهش فشار خون، نقشی مهم در جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی دارد. فشار خون بالا یکی از عوامل مهم دخیل در بروز حمله قلبی است.

یک تحقیق در سال ۲۰۱۹ نشان داد مصرف سیر به کاهش موثر فشار خون کمک می‌کند. خود کاهش فشار خون نیز ۱۶ تا ۴۰ درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را کاهش می‌دهد. توصیه می‌شود سیر را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کرده و از خواص بی نظیر آن برای سلامت بدنتان بهره ببرید.

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه