ارسال به دیگران پرینت

سازمان نظام پزشکی: تعداد بیماران در شیوع کرونای دلتا چهار برابر افزایش یافت

حسین کرمانپور مدیر روابط‌ عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: در برخی از بیمارستان‌ها، تعداد افرادی که در شیفت کاری مشغول خدمت هستند کمتر از تعداد قابل قبول پیک‌های قبل است همچنین تعداد بیمارانی که با شیوع موج دلتا در اورژانس حضور پیدا می‌کنند بین ۲ تا ۴ برابر تعداد استاندارد حضور بیمار در اورژانس است یعنی به طور مثال در اورژانسی که پزشک باید به ۳۰ تخت خدمات رسانی کند

سازمان نظام پزشکی: تعداد بیماران در شیوع کرونای دلتا چهار برابر افزایش یافت

 مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به بیان توضیحاتی درباره افزایش ۴ برابر مراجعات به اورژانس‌های بیمارستانی پرداخت.

حسین کرمانپور مدیر روابط‌ عمومی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: به طور کلی هر بحرانی بعد از سپری کردن یک مدت مشخص موجب دلزدگی و خستگی افرادی می‌شود که با آن بحران ارتباط مستقیم دارند. کرونا از اسفند ۹۸ پیک های سنگینی را پشت سر گذاشته، این در حالی است که پیک های اولیه، بیشترین میزان آسیب را برای کادر درمان داشت، ولی پیک های آخر با توجه به تقویت تجهیزات کادر درمان و همچنین واکسیناسیون آنها نسبت به روز‌های اول، تلفات کمتری را به ارمغان می آورد.

او گفت: به نظر می رسد فاصله پیک‌ها تنها فرصتی است که کادر درمان می‌توانند استراحت کنند. البته لازم به ذکر است این استراحت در کلان‌شهر‌ها مفهومی ندارد همچنین باید این نکته را عنوان کرد که در فاصله هر پیک، اورژانس‌ها با مراجعه کمتر بیماران کرونایی مواجه می شوند، اما حوادث روزانه‌ای که در شهر اتفاق می‌افتد و اصطلاحا وضعیت تروما، باعث می‌شود تا کادر درمان همچنان مشغول فعالیت خود باشند.

کرمانپور بیان کرد: با توجه به افزایش تعداد ابتلا در کادر درمان، شاهد فشرده شدن شیفت کاری افرادی هستیم که به کرونا مبتلا نشدند. زیرا این افراد ناچار هستند مسئولیت همکاران مبتلای خود را نیز به عهده بگیرند تا همکارشان بهبود پیدا کند و به محل کار بازگردد و به نوعی می‌توان گفت با کمبود نیروی پزشک یا پرستار مواجه می‌شویم.

تعداد بیماران در شیوع بیماری کرونا دو تاچهار برابر افزایش یافت

او ادامه داد: در برخی از بیمارستان‌ها، تعداد افرادی که در شیفت کاری مشغول خدمت هستند کمتر از تعداد قابل قبول پیک‌های قبل است همچنین تعداد بیمارانی که با شیوع موج دلتا در اورژانس حضور پیدا می‌کنند بین ۲ تا ۴ برابر تعداد استاندارد حضور بیمار در اورژانس است یعنی به طور مثال در اورژانسی که پزشک باید به ۳۰ تخت خدمات رسانی کند در حال حاضر به ۶۰ تا ۸۰ نفر خدمت می‌دهد و نیروی انسانی با شیفت بیشتر دچار خستگی و عوارض می شود و به خودش آسیب می‌رساند و باعث افت کیفیت خدمات می شود.

مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام پزشکی افزود: این افت کیفیت خدمات رسانی منجر به خشمگین شدن همراهان بیماران و درگیری آنها با کادر درمان می شود و بعضاً در برخی موارد افراد کنترل خشم خود را از دست می‌دهند و به دستگاه‌ها و تجهیزات داخل اورژانس آسیب وارد می‌کنند. همه این سختی‌ها و فشار‌ها و درگیری‌ها منجر به فشار روحی مضاعف کادر درمان و همچنین بروز افسردگی در آنها می‌شود.

او بیان کرد: باید توجه داشت در حال حاضر نیروی انسانی کشور در حال آسیب دیدن است. فارغ از وظیفه انسانی و اخلاقی، باید به اولین توصیه دین مبین اسلام توجه کرد که اهمیت به حق الناس، رعایت حقوق انسان‌ها و عدم آسیب رساندن به هر فردی است و خداوند همواره در همه ادیان، بر این موضوع تاکید داشته است که انسان‌ها به خودشان و دیگران نباید آسیبی وارد کنند. در شرایطی که سلامت و جان تک تک هموطنانمان به عملکرد و رفتار ما در رعایت شیوه نامه های بهداشتی بستگی دارد، باید بیشتر از همیشه مراقب و ملزم به رعایت شیوه نامه ها بود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه