ارسال به دیگران پرینت

وزیر خارجه چین: اتهامات نسل‌کشی اویغورها به شکل مضحکی پوچ است

وزیر خارجه چین اتهاماتی مبنی بر اینکه کشورش در حال "نسل‌کشی" علیه جمعیت اویغورها در استان سین‌کیانگ است، رد کرد. او گفت: آن به اصطلاح "نسل‌کشی" در سین‌کیانگ به شکل مضحکی پوچ است. این شایعه‌ای با انگیزه‌های پنهان و دروغی کامل است.

وزیر خارجه چین: اتهامات نسل‌کشی اویغورها به شکل مضحکی پوچ است

ایسنا: وزیر خارجه چین اتهاماتی مبنی بر اینکه کشورش در حال "نسل‌کشی" علیه جمعیت اویغورها در استان سین‌کیانگ است، رد کرد. او گفت: آن به اصطلاح "نسل‌کشی" در سین‌کیانگ به شکل مضحکی پوچ است. این شایعه‌ای با انگیزه‌های پنهان و دروغی کامل است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چندین کشور به ویژه ایالات متحده از این اصطلاح برای توصیف آنچه نقض‌های حقوق بشری علیه اویغورها می‌خوانند، استفاده کرده‌اند. وانگ یی، وزیر خارجه چین هم تلاش کرد تا در مقابل به نسل‌کشی‌ها و بی‌عدالتی‌هایی که در گذشته در آن کشورها رخ داده بود، تمرکز کند.

او گفت: وقتی صحبت از "نسل‌کشی" می‌شود، بیشتر مردم به بومیان آمریکای شمالی در قرن شانزدهم فکر می‌کنند، برده‌های آفریقایی در قرن نوزدهم، یهودیان در قرن بیستم و استرالیایی‌های بومی که هنوز هم در حال مبارزه هستند.

چین تاکید دارد که اویغورها در کمپ‌های بازآموزی حضور می‌یابند تا آموزش فنی و حرفه‌ای ببینند و هدف آن را حذف افراطگرایی عنوان می‌کنند اما اتهاماتی مانند کار اجباری و عقیم‌سازی و تجاوز سیستماتیک و شکنجه علیه آن مطرح می‌شود.

وانگ یی علاوه بر رد اتهام نسل‌کشی، از برنامه‌های چین برای اصلاح سیستم انتخاباتی هنگ‌کنگ دفاع کرد. به اعتقاد منتقدان، این اصلاحات تضمین می‌کنند که وفاداران به پکن در راس باقی بمانند. وانگ یی همچنین از آمریکا خواست تا "محدودیت‌های غیرمنطقی" علیه چین برای ارتقای همکاری دوجانبه را بردارد.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه