ارسال به دیگران پرینت

وزارت بهداشت:

ابتلای بیش از ۶۲ هزار پرستار به کرونا درکشور

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون بیش از ۶۲ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده و حدود ۱۰۰ پرستار نیز در این مسیر به شهادت رسیده‌اند.

 
ابتلای بیش از ۶۲ هزار پرستار به کرونا درکشور

مریم حضرتی روز شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع سلامت افزود: پرونده جان باختگان کرونا و شهدای خدمت در کمیته ای زیر نظر معاونت توسعه وزارت بهداشت و بنیاد شهید رسیدگی می شود. از حدود ۱۰۰ پرستاری که تاکنون در دوران کرونا به علت ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، به پرونده تعدادی رسیدگی و شهادت آنها تایید شده و پرونده تعداد دیگری نیز در حال بررسی است.

وی گفت: هر پرستاری در صورت ابتلا به کرونا، حداقل دو هفته از چرخه خدمت خارج و بار کاری او به سایر همکارانش تحمیل می شود به همین علت ماهانه در اکثر دانشگاههای علوم پزشکی بزرگ ۳۰۰ هزار ساعت اضافه کاری به پرستاران پرداخت می شود تا جبران کار اضافه آنها شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: پرستاران مطالبات زیادی دارند، یکی از این مطالبات اجرای قانون تعرفه گذاری است که سالها از تصویب آن گذشته و اجرا نشده است و خوشبختانه با سخنان دلگرم کننده اخیر رهبر معظم انقلاب اجرای این قانون با جدیت در وزارت بهداشت دنبال می شود امیدواریم به نتیجه برسد. سخنان رهبر معظم انقلاب در روز پرستار و قدردانی ایشان از زحمات پرستاران برای آنان بسیار روحیه بخش بود.

وی گفت: فداکاری پرستاران در یکسال گذشته اندکی از مشکلات مردم را در دوران اپیدمی کرونا آسان کرد باید با قدردانی از زحمات آنها برای این قشر پر تلاش به آنها دلگرمی بدهیم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه