ارسال به دیگران پرینت

نمکی خبر داد؛

آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران قبل از ۲۲ بهمن | شمار مبتلایان کرونای انگلیسی به ۶ نفر رسید

وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور قبل از ۲۲ بهمن در گروه های هدف و طبق اولویت بندی خبر داد.

آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران قبل از ۲۲ بهمن | شمار مبتلایان کرونای انگلیسی به ۶ نفر رسید

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رصدخانه سلامت گفت: در هفته جاری وضعیت جهان اسف بار بود و تعداد مرگ و میر‌ها بالا بود و رتبه اول جهان را امریکا داشت

وی ادامه داد: امروز ۸۴ مرگ و میر ثبت شد و در روز‌های اخیر ۲ رقمی مانده است. پیک سوم با پیک دوم و اول تفاوت‌هایی داشت و بلندتر و گرفتار کننده‌تر بود و پیک سوم به یک باره نزولی شد و در موفقیت این پیک بسیار موفق عمل کردیم.

نمکی گفت: اکنون ۱۰ شهر قرمز در استان مازندران و ۲۳ شهر نارنجی داریم و با همکاری‌ها این ۱۰ شهر به سمت نارنجی سوق پیدا کرده اند و گرفتاری در جنگل‌های هیرکانی ناشی از آتش سوزی در اپیدمی رخ نداد و ما امروز شاهد جمع و جور شدن بیماری کرونا در استان‌های شمالی هستیم.

وزیر بهداشت درباره موارد شناسایی کرونای انگلیسی گفت: پنج مورد پیش از این شناسایی شده بود و یک مورد دیگر در یکی از مسافران بازگشته از انگلیس که در بیمارستان دولتی بستری بود، شناسایی شد، اطرافیان وی هم تحت کنترل و رصد قرار گرفتند. حال همه این موارد خوب است و بعد از آن هم گزارش مورد جدیدی نداریم.

نمکی گفت: تست واکسن ایرانی در مجموعه برکت مراحل را به خوبی سپری کرد و دومین واکسن کرونای ایرانی اجازه تست بالینی گرفت و هفته آینده از شروع اولین فاز تست بالینی واکسن کرونا در انستیتو سرم سازی رازی رونمایی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت گفت: امیدوارم قبل از ۲۲ بهمن و طبق مصوبه اولویت بندی شده، واکسیناسیون را در گروه های هدف شروع کنیم اما تا زمانی که مطمئن ترین و بی خطرترین واکسن را نتوانیم به کشور وارد کنیم، این کار را انجام نمی دهیم، چانه زنی‌های ما به دلیل این است که موثرترین واکسن را وارد کشور کنیم.

وی افزود: علاوه بر اینها، درباره واکسن کووکس سازمان جهانی بهداشت نیز قرار بر این بوده از ماه فوریه توزیع در کشورهای هدف از جمله کشور ما شروع شود.

نمکی درباره واکسن کرونای ایرانی-کوبایی گفت: این واکسن فاز دوم مطالعه بالینی را در کشور کوبا آغاز کرده است و فاز سوم در آینده نزدیک و با انتقال دانش فنی و نام پاستور در کشور آغاز می شود.

در حال تکمیل

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه