ارسال به دیگران پرینت

هم اندیشی پیرامون سفر مشمولین خدمت وظیفه ایرانی خارج از کشور به وطن

نشست سه جانبه مسئولان ذیربط ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا و وزارت امورخارجه به منظور هم اندیشی در زمینه تسهیل تردد مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور در حوزه معاونت کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه برگزار شد.

هم اندیشی پیرامون سفر مشمولین خدمت وظیفه ایرانی خارج از کشور به وطن

در این نشست سید کاظم سجادی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت خارجه با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور به ویژه ایرانیان نخبه و فرهیخته، بر ضرورت تسهیل تردد و فراهم کردن  زمینه های لازم  جهت ارتباط پیوسته ایرانیان با داخل کشور تاکید و از حاضران درخواست شد  تا با طراحی و تدوین برنامه های کاربردی و مدون نسبت به افزایش تسهیلات جهت تردد این دسته از مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور اقدام لازم صورت پذیرد. 

وی همچنین پیشنهاد کرد تا برای دیگر مشمولین خدمت وظیفه عمومی نیز فرصت های صدور مجوز سفر به داخل کشور از طریق فضای مجازی و بدون مراجعه افراد به سفارت خانه ها و برای خروج از کشور نیز بدون مراجعه به ادارات فراهم شود. 

در ادامه، سردار محمد جواد زاده کمند، معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تایید نکات مطرح شده به تشریح جنبه های مختلف اهمیت این مسأله از منظر ستاد کل نیروهای مسلح پرداخت و ضمن اشاره به دیدگاه متعالی و خردمندانه فرماندهی معظم کل قوا  درخصوص این  موضوع، اهم فرصت های مناسبی که تاکنون مبتنی بر فرمایشات و تدابیر ایشان  برای این دسته از افراد ایجاد شده را برشمرد و اشاره کرد  که من‌بعد نیز تصمیم بر آن است که با همیاری و همکاری وزارت امورخارجه و سایر دستگاه های مرتبط نسبت به شناسایی چالش ها و رفع موانع موجود اقدام و زمینه تردد این دسته از افراد به داخل کشور بیش از پیش فراهم شود.

وی  همچنین پیشنهاد کرد ضمن تشکیل کارگروهی مشترک، نسبت به احصاء چالش ها و مسائل مرتبط با مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور اقدام تا تصمیمات لازم جهت رفع مشکلات مرتبط اخذ شود.

 در این نشست همچنین تعدادی از مدیران حاضر به تشریح مسائل فیمابین و نیز ظرفیت های بی نظیر " شیوه نامه استفاده از ظرفیت های علمی و دانشی مشمولین غائب نخبه ایرانی مقیم خارج از کشور " که براساس موافقت مقام معظم رهبری تدوین و ابلاغ شده است، پرداختند.

 در پایان سید کاظم سجادی ضمن اشاره به ظرفیت های فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس شورای اسلامی، به علاقه‌مندی این گروه از نمایندگان  به فراهم کردن  تسهیلات بیشتر برای سفر هموطنان و مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور به داخل و بهره مندی از ظرفیت های آنان در کشور پرداخت و اظهار امیدواری کرد در سایه تعامل ارگان ها و دستگاه های مرتبط با موضوع و ظرفیت های مجلس شورای اسلامی، شاهد برداشتن گام های مؤثری در راستای ارتباط موثر نسل های آتی با میهن خود و خدمت به هموطنان باشیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه