ارسال به دیگران پرینت

نماینده مجلس: برخی واکسن های خارجی سرطان‌زا و هم عقیم‌کننده هستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا برای ساخت واکسن مدت‌ها فرصت‌سوزی کردید و هنوز به انستیتو رازی اجازه آزمایش انسانی نمی‌دهید؛ چگونه کشورهایی که از ورود داروهای بیماران خاص به کشور جلوگیری کردند ناگهان دلسوز ملت ما شدند و برای سلامت ملت ما واکسن تعارف می‌کنند.


نماینده مجلس:  برخی واکسن های خارجی سرطان‌زا و هم عقیم‌کننده هستند

علی اصغر عنابستانی در صحن علنی امروز ( یک شنبه، 21 دی ماه ) در نطق میان دستور گفت: جناب رئیس جمهور می‌گویند چنان گران کردیم که مردم نفهمیدند؛ آقای روحانی مردم خوب می‌فهمند اما به واسطه نجابت و نظام، ضعف عملکرد پرتکرار شما را تحمل می‌کنند؛ شما اشتباه فهمیده‌اید که کشور را به این ورطه غلط انداخته‌اید؛ شما اشتباه فهمیده‌اید که در کشوری که سال‌ها است پرچمدار واکسن‌سازی است برای تامین واکسن چشم امید به دشمن دوخته‌اید و دست دانشمندان ما را برای تولید واکسن بسته‌اید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور افزود: چرا برای ساخت واکسن مدت‌ها فرصت‌سوزی کردید و به موسسات مربوطه اجازه کار ندادید؟ چرا هنوز به انستیتو رازی اجازه آزمایش انسانی نمی‌دهید؟ کشورهایی که تمام تلاش خود را بر علیه ملت ایران به کار گرفته‌اند و حتی از ورود داروهای مهمی مانند داروی سرطان، بیماری های خاص و حتی داروی بیماران پروانه ای به کشور جلوگیری کردند چگونه ناگهان دلسوز ملت ما شدند و برای  سلامت ملت ما واکسن تعارف می‌کنند؟

وی ادامه داد: آن هم واکسن‌هایی که بر اساس برخی گزارشات هم سرطان‌زا و هم عقیم‌کننده هستند و حتی 60 درصد نظام بهداشت و درمان خودشان هم حاضر به استفاده از آنها نیستند؛ سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس یازدهم در مورد لایحه بودجه 1400 گفت: در شرایطی که انتظار می‌رفت دولت به تاخیر چندساله برای اصلاح ساختار بودجه پایان دهد اما متاسفانه لایحه را غیرشفاف، غیرواقعی و به شدت رانتی تنظیم کرده است؛ فرض غیرواقعی میزان فروش نفت، سیاست ارزی چندنرخی و رانتی به منزله تدوام اتلاف و تباه بیت‌المال و حقوق مردم است؛ ارز 4200 تومانی جز رانت، گرانی، هدررفت میلیاردها دلار منابع ملی و انتفاع محدودی انحصارگر متنفذ در دولت چیزی برای مردم نداشته است.

عنابستانی خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: مدلل‌ها و دلال‌ها در این میانه چه می‌کنند؟ چرا گزارش دقیقی از ارز 4200 تومانی نمی‌دهید؟ 50 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی توزیع کردید و همان زمان همان کالاها تا 70 درصد گران شد نکند خودتان هم متوجه نشده‌اید که چیکار می کنید.

سخنگوی فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: 3 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی هنوز بلاتکلیف است چرا آدرس غلط می‌دهید و در مقابل اصلاح موافقت می کنید؛ به حول قوه الهی و به همت مجلس این مسیر غلط اصلاح خواهد شد و از شما هم خواهش می‌کنیم در مقابل اصلاح بودجه و خدمت به مردم سنگ‌اندازی نکنید و از کمیسیون تلفیق هم تقاضا داریم برای اصلاح ساختاری و اساسی بودجه هیچ گونه مماشاتی نکند؛ اگر کمیسیون تلفیق مماشات کند به طور قطع نمایندگان در صحن مجلس بودجه را به صورت اساسی اصلاح می کنند و اجازه نمی دهند دولت این بودجه زمین سوخته را به دولت بعدی تحویل دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با مورد خطاب قرار دادن مردم مظلوم غرب خراسان و شهرستان های سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد، گفت: می‌دانم که حال شما خوب نیست؛ وضعیت توزیع روغن با وجود چندین بار پیگیری همچنان نامطلوب است و مردم مجبور هستند همراه روغن صابون، چیپس و تخمه آفتابگردان بخرند؛ قرار بود به عقب برنگردیم اما اکنون به 70 سال قبل بازگشته ایم و مردم روغن حیوانی و دنبه استفاده می کنند.

وی ادامه داد: از گرانی نهاده های دامی و کشاورزی و کود بگذریم متاسفانه مردم تحت فشار هستند و آنچه که به جایی نرسید فریاد ما است.

عنابستانی افزود: بیکاری در حوزه انتخابیه بیداد می کند و سرمایه گذاری انجام نمی شود زیرا زیرساخت ها فراهم نیست و همچنین وضعیت برق و راه هم در وضعیت اسفباری قرار دارد؛ ما صدای این مردم مظلوم هستیم و قسم خورده‌ایم حنجره فریادشان باشیم؛ آیا فریادرسی و گوش شنوایی هست؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به دولتمردان، گفت: فریاد مردم به آسمان بلند است آیا اندازه کاهی برایتان ارزش دارد؟ در ایام فاطمه قرار داریم و از بی بی دو عالم گشایش همه گره ها و فرج امام زمان ( عج ) را طلب می کنیم

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه