ارسال به دیگران پرینت

هر اجتماعی را تعطیل کنید تا کرونا را شکست دهیم

این همه آسان گیری برای چیست؟ این همه کوتاه آمدن برای چیست؟ دیگر چه اتفاقی باید بیفتد تا قوانین سفت و سخت کرونایی در کشور حاکم شود؟

هر اجتماعی را تعطیل کنید تا کرونا را شکست دهیم

عصرایران؛ مصطفی داننده- کرونا دیگر شده است اژدهای هفت سر! جان آدم‌ها را می‌مکد و بزرگ‌تر می‌شود. به ویژه انسان‌هایی که این ویروس را شوخی می‌گیرند و فکر می‌کنند همه چیز بازی است.

337 انسان طی 24 ساعت جان خود را از دست داده‌اند. آدم‌هایی که  هرکدام‌شان در این دنیا قصه و داستانی داشته‌اند و حالا زیر خاک خوابیده‌اند.

بخشی از آنها به خاطر رعایت نکردن خودشان، مُرده‌اند و برخی به خاطر رعایت نکردن نکات بهداشتی توسط دیگران. کرونا یک مسئله شخصی نیست که بگوییم به خودم مربوط است. این بیماری یک مسئله اجتماعی است و فرد ناقل می‌تواند یک شهر را آلوده کند.

در مقابل کرونا فقط و فقط باید جدی باشیم و سخت بگیریم. هم دولت و هم مردم باید پای کار شکست کرونا باشند.

ستاد ملی مقابله با کرونا، می‌تواند جدی‌تر و قاطع‌تر باشد. وقتی بیماری هست این همه مُماشات برای چیست؟  این همه آسان گیری برای چیست؟ این همه کوتاه آمدن برای چیست؟ دیگر چه اتفاقی باید بیفتد تا قوانین سفت و سخت کرونایی در کشور حاکم شود؟

وقتی می‌گوییم کرونا با حضور جماعت لبخند می‌زند، باید هر اجتماعی را تعطیل کنیم. مگر نمی‌گوییم عروسی‌ها خطرناک است؟ خوب تالارها تا پایان کرونا تعطیل کنید و بگویید هرکسی عروسی بگیرد، مُجرم است. بودجه‌ای هم برای تالارها بگذارید تا خرج زندگی آنها بگذرد.

هر اجتماعی اعم از مذهبی و غیر مذهبی را تعطیل کنید. این یک بام و دو هوا شدنی نیست. هر دور همی که می‌تواند سلام بر کرونا باشد باید به تعطیل شود. حالا می‌خواهد عروسی و پارتی باشد یا مراسم مذهبی یا تشییع پیکر شهدای عزیزمان.

شهدای گرآنقدر برای حفظ جان و مال ما به جنگ تکفیری‌ها رفته‌اند و بعد ما با برگزاری مراسم تشییع پیکر آنها، جان مردم را به خطر می‌اندازیم.

چه لزومی دارد مردم بدون پرداخت هزینه مثل گذشته راهی سفر شوند. باید هزینه سفر رفتن را آنقدر بالا ببریم تا مردم بی‌خیال زدن به دل جاده شوند.

نکته دیگر هم که باید به آن توجه کرد این معناست که در در کشورهایی مانند انگلستان و آلمان نسبت تعداد تست به جمعیت بالاتر است.  این یعنی هرچه بیشتر تست گرفته شود، میزان قطعی بیماران مشخص می‌شود و افراد درگیر بیماری زودتر راهی بیمارستان و قرنطینه می‌شوند. در ایران هم مجموعه‌های مختلف با هزینه‌ی خودشان می‌توانند از کارمندان‌شان تست بگیرند تا وضعیت آنها مشخص شود.

قاطعیت و نترسیدن ستاد ملی کرونا تنها راه مقابله با این ویروس ترسناک است. در همین تهران مردم در اتوبوس و مترو ماسک می‌زنند اما خبری از فاصله‌گذاری اجتماعی نیست. همه مثل دانه‌های بلال به هم چسبیده‌اند. چاره‌ای هم ندارند، اول صبح باید به سرکارشان برسند و اگر کمی دیگر کنند با هزار جریمه و توبیخ روبرو می‌شوند.

دولت محترم می‌تواند به بانک‌ها دستور بدهد در زمانه کرونا، در بازپرداخت قسط‌ها، با مردم کمی مهربان‌تر باشند. بانک‌ها در عصر کرونا همانگونه رفتار می‌کنند که در روزگار عادی با مردم رفتار می‌کردند. انگار نه انگار برخی به خاطر این ویروس، کارشان به خنسی خورده است.

تا آخر سال سخت بگیرید تا ببینم وضعیت کشور به کجا می‌رسد. باید به زندگی کرونایی عادت کرد. به قول معروف با حلوا، حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود.

دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا و همه نهادهای حاکمیتی باید قوانین سخت و حمایتی را در کشور حاکم کنند تا داستان کرونا در کشور کنترل شود. به جز این روش، راه به جایی نخواهیم برد و هر روز باید شاهد افزایش آمار کرونا باشیم.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه