ارسال به دیگران پرینت

نتایج یک بررسی:

داروی رمدسیویر تاثیر چندانی در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی ندارد

نتایج یک بررسی نشان می دهد: داروی رمدسیویر در کاهش مرگ و میر مبتلایان به کووید-19 که در بیمارستان تحت درمان قرار دارند بی تاثیر است یا اثرگذاری ناچیزی دارد.


 داروی رمدسیویر  تاثیر چندانی در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی ندارد

نتایج یک بررسی نشان می دهد: داروی رمدسیویر در کاهش مرگ و میر مبتلایان به کووید-19 که در بیمارستان تحت درمان قرار دارند بی تاثیر است یا اثرگذاری ناچیزی دارد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: داروی ضد ویروسی رمدسیویر در میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید-19 که در بیمارستان بستری هستند بی تاثیر است یا اثرگذاری ناچیزی دارد و به نظر در بهبود سریعتر این بیماران نیز کمک کننده نیست.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت نتایج بدست آمده در مورد داروی رمدسیویر قطعی و ناامید کننده است.

تاکنون رمدسیویر تنها دارویی بوده است که به نظر تاثیر ویژه ای بر کروناویروس جدید داشته است. همچنین سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از این دارو در شرایط اضطراری را مورد تایید قرار داده است.

در این بررسی سازمان جهانی بهداشت به انجام تحقیقاتی روی داروی رمدسیویر و سه داروی دیگر هیدروکسی کلروکین، لوپیناویر/ریتوناویر و اینترفرون پرداختند. هیچ یک از این داروها به افزایش طول عمر بیماران مبتلا به کووید-19 یا بهبود سریعتر آنان و ترخیص از بیمارستان کمک نکرده است.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، این آزمایشات توانست شواهد قطعی در مورد تاثیر این داروها بر مرگ و میر، نیاز به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی و مدت زمان بستری در بیمارستان را ارائه کند.

در گزارش این سازمان آمده است: در هر یک از داروهای مورد مطالعه تاثیر آنها بر کاهش میزان مرگ و میر ناامید کننده بوده است.

پیش از انجام تحقیقات سازمان جهانی بهداشت، در مطالعه انجام شده در آمریکا روی داروی رمدسیویر مشخص شده بود این دارو مدت زمان بهبود بیماری را که دچار نوع شدید کووید-19 شده است حدود یک سوم کاهش میدهد. هرچند در بهبود مبتلایان به نوع خفیفتر بیماری تاثیرگذار نبوده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه