ارسال به دیگران پرینت

سی ان ان:

آیاجورج بوش میتواند به حکمرانی ترامپ خاتمه دهد؟

پس از آنکه مردم آمریکا و جهان از زمان مثبت اعلام شدن تست کرونای دونالد ترامپ شاهد بازی خودخواهانه و خطرناک رئیس جمهور بودند، تردیدی وجود ندارد که ترامپ دیگر برای تصدی این سمت مناسب نیست و مطمئناً نباید چهار سال دیگر اجازه حکمرانی داشته باشد. آمریکا باید به این ماجرا خاتمه دهد. بهترین فرد برای انجام این کار، جورج دبلیو بوش است که با حمایت از جو بایدن برای ریاست جمهوری می تواند این امر را به سرانجام مطلوب برساند.


آیاجورج بوش میتواند به حکمرانی ترامپ  خاتمه دهد؟

سی ان ان نوشت: پس از آنکه مردم آمریکا و جهان از زمان مثبت اعلام شدن تست کرونای دونالد ترامپ شاهد بازی خودخواهانه و خطرناک رئیس جمهور بودند، تردیدی وجود ندارد که ترامپ دیگر برای تصدی این سمت مناسب نیست و مطمئناً نباید چهار سال دیگر اجازه حکمرانی داشته باشد. آمریکا باید به این ماجرا خاتمه دهد. بهترین فرد برای انجام این کار، جورج دبلیو بوش است که با حمایت از جو بایدن برای ریاست جمهوری می تواند این امر را به سرانجام مطلوب برساند.

فقط در چند روز گذشته، ترامپ بارها و بارها جان حداقل تعداد زیادی از اعضای سرویس مخفی ایالات متحده را به خطر انداخته است.

پس از مثبت شدن تست کرونای ترامپ، ماموران در محافل خصوصی نسبت به همراهی با رئیس جمهور در سفر برای تجمعات سیاسی-انتخاباتی ابراز نگرانی کرده اند. چه تضاد غم انگیزی با میراث خانواده بوش، برندی که تا همین اواخر مترادف با حزب جمهوری خواه بود. پدر جورج دبلیو بوش به شدت نزد کارگزارانش محبوب بود، یکی از آنها وقتی بوش درگذشت نوشت "بخشی از ما از بین رفته است". بوش پدر تا آنجا پیش رفت که وقتی پسر یکی از عواملش به سرطان خون مبتلا شد برای اعلام همبستگی با او سر خود را تراشید و گفت: همکاران او مانند خانواده اش هستند.

اما مناظره ریاست جمهوری اخیر بدون شک تن جورج اچ. بوش را با انزجار در گورش لرزاند. جورج علی رغم یک زندگی طولانی و داستانگونه در دنیای پر سر و صدای سیاست آمریکا ، دارای اخلاق، جذابیت و نجابتی از دنیای قدیم بود.

در سال 1991، بوش به راحتی از پذیرش دیوید دوک، رهبر کو کلوکس کلان ها که خواستار منصب بالاتر بود امتناع کرد و او را به خاطر نژادپرست بودن، برکنار کرد. در مقابل، دونالد ترامپ از "پسران مفتخر"، یک گروه راست افراطی حمایت کرد و به آنها گفت: "عقب ایستاد و آماده باشید"

ترامپ قطب مخالف بوش است. او بی ادب و اهل جدل است و بیشتر وقت مناظره را با اظهارات ناخوشایند می گذراند.

پس از مناظره بایدن و ترامپ و حمایت اخیر از بایدن توسط سیندی مک کین، بیوه سناتور جان مک کین، اکنون زمان آن رسیده است که رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش با حمایت از جو بایدن به ریاست جمهوری ترامپ پایان دهد و با انجام این کار، کشور و جمهوری خواهان را نجات دهید.

طبق گزارش نیویورک تایمز در تابستان، بوش از انتخاب مجدد ترامپ حمایت نخواهد کرد. سخنگوی بوش بعداً به تگزاس تریبون گفت که این گزارش "کاملاً ساختگی است" و رئیس جمهور پیشین  گزینه رأی دادنش را مشخص نکرده است.  اما در حال حاضر به دلایلی که ذکر شد بسیار مهم است که بوش قدم پیش بگذارد و حمایت خود از بایدن را اعلام کند.

برخی ممکن است بگویند که رئیس جمهور سابق دیگر نماینده حزب جمهوری خواه امروز نیست زیرا بیش از یک دهه از زمان ریاست جمهوری او می گذرد. اما با توجه به اینکه میت رامنی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2012 از زمان رای گیری برای استیضاح ترامپ در مجلس سنا، به حاشیه رانده شده، مسئولیت این امر اکنون بر عهده بوش است تا بتواند کشوری راکه خود را در سرگردانی می بیند به مسیر درست برگرداند. جورج دبلیو بوش پس از فوت پدرش، مقام ارشد حزب جمهوری خواه محسوب می شود و تنها کسی است که می تواند این حزب را از اینکه به فراموشی سپرده شود نجات بخشد.

یک نظرسنجی در CNN در سال 2018 نشان داد که 61 درصد از آمریکایی ها نظر مطلوبی در مورد بوش داشتند، که تقریباً دو برابر سال 2009 است، زمانی که کاخ سفید را ترک کرد.

این یک لحظه مهم در تاریخ و وظیفه رئیس جمهور اسبق آمریکا برای انجام خدمتی است که به تنهایی دارای موقعیت و صلاحیت انجام آن است: حمایت از نامزد حزب مخالف برای نجات دموکراسی از جانشینی که صریحاً گفته است تلاش میکند تا فرایند رأی گیری را دچار اختلال کند.

در اواخر ماه ژوئیه ، ما استدلال کردیم که کشور ما باید برای دوره ای آماده شود که به احتمال زیاد مهمترین دوره 100 روزه در تاریخ آمریکا است.  نگاهی به مجموعه ای از اتفاقات اخیر از جمله درگذشت روث بیدر گینزبرگ قاضی دیوان عالی، حمله همه جانبه ترامپ به انتخابات، تحریک بی پروای او در ایجاد تنش های نژادی، همراه با رویکرد نادرستش درباره کرونا، نشان می دهد که کشور ما اکنون چون یک کشتی است که نه تنها در آبهای ناشناخته ای حرکت می کند بلکه به سرعت به صخره و گردابی مخرب نزدیک می شود.

پیش از این مورخان دوره حکمرانی ترامپ را به عنوان بدترین دوره تاریخ 244 ساله ملت ما در نظر گرفته اند. او به طور مداوم جان آمریکایی ها و امنیت ملی ما را به خطر انداخت، متحدان دیرینه آمریکا را از ما دور کرد و دشمنان شناخته شده را در آغوش گرفت و ارتش را بدنام کرد. او بارها و بارها از قدرت خود برای ثروتمند کردن خود و خانواده اش استفاده کرده تا جایی که منجر به یک دادخواست قضایی علیه او شده است.

اما امتناع اخیر ترامپ از تعهد به انتقال صلح آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات، باید هشداری جدی برای روئسای جمهور سابق آمریکا باشد.

حمایت از بایدن توسط بوش اتفاق ویژه ای است و باعث می شود کسانی که همواره حامی جمهوری خواهان بوده اند و به آن ها رای داده اند ولی اکنون از ترامپ منزجر شده اند، انگیزه سیاسی مورد نیاز برای رای دادن به یک کاندیدای دموکرات را داشته باشند حتی اگر این فقط یک بار باشد.

این که بوش از ترامپ حمایت نکند کافی نیست. اکنون نیاز است که بوش به صورت کامل از بایدن حمایت کند. این دقیقاً همان چیزی می تواند باشد که کشور به آن احتیاج دارد تا بایدن با کسب آراء جمهوری خواهان در ایالت های اصلی و رقابتی، به یک پیروزی غیرقابل تردید برسد.

علاوه بر این، بوش پس از حمایت از بایدن و ضربه ای مهلک به ترامپ، حزب خود را به دو قسمت تقسیم کرده و زمینه را برای حزب جمهوری خواه آینده فراهم می آورد.

ترامپ حزب را وادار به تسلیم کرده و آن را به نحوی تغییر داده که شناخت آن دیگر آسان نیست. هر چند می خواهیم دموکرات ها در انتخابات پیروز شوند، اما واقعیت این است که ما به یک سیستم متشکل از دو حزب فعال و پویا نیاز داریم که حداقل در اصول اساسی نهادهای دموکراتیک اداره کشور توافق داشته باشند.

حمایت بوش از بایدن برای ریاست جمهوری همچنین می تواند راه را برای سایر چهره های برجسته حزب جمهوری خواه باز کند تا با تبعیت از رئیس جمهور سابق از بایدن حمایت کنند. شکست قاطع و غیرقابل تردید ترامپ در صندوق های رای در نوامبر امسال می تواند بخشی از حزب جمهوری خواه را وادار کند تا خود را در قالب بوش، پدرش و رونالد ریگان بازسازی کنند.

جورج دبلیو بوش این فرصت را دارد تا تاریخ را تغییر دهد و فصل جدیدی را در داستان زندگی خود بنویسد. او می تواند به نجات جمهوری مورد حمایت ما کمک کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه