ارسال به دیگران پرینت

بازیابی قدرت داعش در دوران کرونا

گزارشی که به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارسال شده هشدار می دهد که گروه تروریستی بار دیگر "بی پروا" عمل خواهند کرد و در حالی که ضعیف و ناتوان شده اند دشمنان را هدف قرار می دهند.

بازیابی قدرت داعش در دوران کرونا

بر اساس این گزارش گروه تروریستی داعش با استفاده از شرایط دوران همه گیری کرونا در حال تجدید قدرت گروه و آمادگی برای تدارک حمله ای جدید در صورت تسهیل مقررات قرنطینه ای است.

طبق گزارشی که به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارسال شده این گروه تروریستی از شکاف های امنیتی ناشی از بیماری کووید 19 به منظور تجدید حیات خود بهره می برد.

در این بین رکود جهانی می تواند به داعش کمک کند تا افراد تازه ای را جذب کنند.

کارشناسان می گویند با افزایش حملات در عراق و سوریه گروه تروریستی داعش می تواند اعتماد به نفس خود را برای انجام حملات تروریستی بار دیگر به دست آورد؛ به ویژه مناطقی که در گذشته تحت کنترل آنها بود.

این گزارش می افزاید که حملات تروریستی گروه داعش در اوایل سال 2020 نسبت به موقع مشابه در سال 2019 افزایش چشمگیری داشته است.

گفته می شود حدود 10هزار تروریست داعشی هنوز در عراق و سوریه حضور دارند و حدود 100 میلیون دلار منابع مالی در اختیار این گروه ترویستی است.

گزارش در حالی این هشدارها را می دهد که اوایل سال میلادی جاری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که به طور 100% گروه داعش را شکست داده و خلافت سرزمینی آن را نیز به طور کامل نابود کرده است.

در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است تأثیر بیماری کووید 19 بر تروریسم بین مناطق درگیری و مناطق غیر درگیری و همچنین بین تهدیدهای کوتاه و طول مدت متفاوت است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه