ارسال به دیگران پرینت

آژانس اتمی تأیید می‌کند در سایت هسته‌ای نطنز هیچ‌گونه ماده هسته‌ای وجود نداشته

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز جمعه در بیانیه‌ای تکمیلی در خصوص حادثه اخیر در سایت هسته‌ای نطنز اعلام کرد که آژانس تأیید می‌کند که در محل وقوع آتش‌سوزی در سایت هسته‌ای نطنز هیچ‌گونه ماده هسته‌ای وجود نداشته است.

آژانس اتمی تأیید می‌کند در سایت هسته‌ای نطنز هیچ‌گونه ماده هسته‌ای وجود نداشته

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه خود اعلام کرده است که ایران وقوع آتش‌سوزی در یکی از ساختمان‌های [سوله‌های] سایت غنی‌سازی اورانیوم نطنز در نخستین ساعات بامداد روز پنج‌شنبه را به آژانس اطلاع داده و اعلام کرده است که آتش‌سوزی به‌سرعت مهار شده است.»

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اطمینان حاصل کردن از اینکه حادثه سایت هسته‌ای نطنز به اثرات نامطلوب [نشت مواد هسته‌ای] منجر نخواهد شد به‌طور دائم با مقامات ایرانی در تماس بوده،‌تأکید شده است: «آژانس می‌تواند تأیید کند که در هنگام وقوع آتش‌سوزی هیچ‌یک از بازرسان پادمانی آژانس در محل حضور نداشته‌اند و در محلی که حادثه رخ داده است، هیچ ماده هسته‌ای نگهداری نمی‌شده است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این بیانیه نیز همچون بیانیه‌ روز گذشته خود خاطرنشان کرده است که فعالیت‌های نظارتی بازرسان پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سایت هسته‌ای نطنز همچون گذشته ادامه خواهد یافت و حادثه اخیر تأثیری بر مأموریت آنها نخواهد داشت.

«لارنس نورمن» خبرنگار نشریه آمریکایی وال‌استریت ژرونال در اروپا در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر ادعا کرده است که بر اساس شنیده‌های وی، بازرسان آژانس روز شنبه (فردا) در محل حادثه حضور خواهند یافت.

صبح دیروز پنج‌شنبه بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که به‌دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شده است.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز پنج‌شنبه در توضیح وقوع حادثه‌ در یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز گفت: یکی از سوله‌ها که بامداد امروز دچار حادثه شد، سوله‌ای است که در فضای باز و فاقد مواد هسته‌ای بود که در واقع آلودگی هم ندارد.

کمالوندی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی شایعات از سوی رسانه‌های معاند در ارتباط با مساله آلودگی مطرح شده است که به هیچ وجه صحت ندارد. تیم های کارشناسی در محل حضور دارند و در حال بررسی علت حادثه هستند. علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی هم در اینجا حضور داشتند؛ دوستان و همکاران موضوع را بررسی می‌کنند.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه