ارسال به دیگران پرینت

پاسخ به چند سوال مهم و همیشگی در مورد سگ ها

شرایط نگهداری سگ را حتی شاید کسانی که سال‌های سال سگ خانگی داشته‌اند دقیق ندانند و به تمام رفتارها و خصوصیات آن‌ها واقف نباشند. در این مقاله می‌خواهیم به سوالاتی بپردازیم که احتمالاً برای شما هم به وجود آمده.

  پاسخ به چند سوال مهم و همیشگی در مورد سگ ها

1) چرا بینی سگ‌ها همواره خیس است؟

شرایط نگهداری سگ

کاملاً طبیعی است که سگ‌ها بینی خیس و لزجی داشته باشند.

ویتنی میلِر، دکتر دامپزشک معتقد است برای خیسی بینی سگ‌ها می‌توان دلایل متفاوتی برشمرد. او می‌گوید: «مهمترین دلیلش این است که سگ‌ها مخاطی ترشح می‌کنند که برای حس بویایی‌شان مفید است. دلیل دیگر این است که سگ‌ها از بینی تعرق می‌کنند و گاهی هم زبانشان را به بینی می‌زنند تا آن را تمیز کنند.» از سویی دیگر برخی‌ها نگرانند که اگر بینی سگشان خشک باشد نشانه‌ی بیماری آن‌هاست. اما دکتر میلر در این باره می‌گوید نمی‌توان همواره چنین نتیجه‌ای گرفت بنابراین اگر نگران سلامتی سگتان هستید بهتر است به دامپزشک رجوع کنید.

۲) چرا پنجه‌ی سگ‌ها بوی چیپس تورتیلا می‌دهد؟

شرایط نگهداری سگ

در این حالت سگتان احتمالاً «پنجه چیپسی» شده.

شاید برای شما هم پیش آمده که وقتی پنجه‌ی سگتان را بو می‌کنید متوجه بویی شبیه چیپس تورتیلا می‌شوید. کسانی که از سگ نگهداری می‌کنند معمولاً به این حالت می‌گویند «پنجه‌ی چیپسی» اما حقیقت امر این است که نوعی باکتری بی‌خطر باعث بروز چنین بویی می‌شود.

دکتر دامپزشک رابرت جِی. کاتون در مورد شرایط نگهداری سگ و موضوع مورد بحث این سوال می‌گوید: «سگ‌ها هم مثل انسان‌ها طبیعی است که باکتری یا قارچ پوستی بگیرند و پنجه‌هایشان نیز مستثنی نیست. این باکتری‌ها ممکن است بویی شبیه نا تولید کنند.» گرچه این باکتری‌ها عموماً بی‌خطر هستند دکتر کاتون اخطار می‌دهد رشد بی‌رویه‌ی این باکتری‌ها روی پنجه‌ی سگ‌ها موجب بروز مشکلاتی خواهد شد. بنابراین اگر بوی پنجه‌ی سگتان را از دور حس می‌کنید یا اینکه می‌بینید سگتان مدام پنجه‌هایش را لیس می‌زند باید به دامپزشک رجوع کنید.

۳) آیا ممکن است نژادهایی خاص از سگ‌ها، مثلاً پیتبول، خشن‌تر شوند؟

شرایط نگهداری سگ

نمی‌توان پیش‌بینی کرد که سگ‌ها، چه پیتبول و چه نژاد‌های دیگر، رفتارهایی بر اساس نژادشان خواهند داشت.

بعضی نژادها همچون پیتبول و دوبرمن گاهی رفتارهای خشنی دارند. اما به گفته‌ی دکتر کاتون نمی‌توان رفتار سگ‌ها را صرفاً بر اساس نژادشان پیش‌بینی کرد. او می‌گوید: «هیچ سگی اصالتاً خشن نیست و نباید آن‌ها را اینگونه دسته‌بندی کرد. برخی از نژادها رفتار هجومی‌تری دارند و برخی دیگر نیز احساسی‌ترند.» دکتر کاتون تأکید می‌کند علم به شرایط نگهداری سگ ، آشنایی با نژاد و رفتارهای او برای آموزشش و همچنین به منظور فهمیدن اینکه آیا مناسب خانواده‌تان است یا نه بسیار ضروری است.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه