ارسال به دیگران پرینت

دانشگاه آکسفورد در پی هزاران داوطلب آزمایش واکسن کرونا

انشگاه آکسفورد به دنبال هزاران داوطلب برای مرحله دوم آزمایش #واکسن_کرونا است. مرحله اول پژوهش‌ها به خوبی طی شده‌اند.

دانشگاه آکسفورد در پی هزاران داوطلب آزمایش واکسن کرونا

، آندرو پولارد، از پژوهشگران بخش تحقیقات در زمینه واکسن دانشگاه آکسفورد بریتانیا روز جمعه دوم خرداد (۲۲ مه) به خبرگزاری فرانسه گفت که این دانشگاه برای آزمایش مرحله دوم واکسن تهیه شده برای #کروناویروس نیازمند هزاران دواطلب است. به گفته او مرحله اول آزمایش‌های بالینی به خوبی پیشرفته‌اند.

در مرحله دوم قرار است تاثیر این واکسن بر افراد مسن آزمایش شود تا روشن گردد که آیا واکسن می‌تواند کل جمعیت را در مقابل ابتلا به ویروس کرونا ایمن کند یا خیر. دانشگاه آکسفورد برای این آزمایش دنبال یافتن ۱۰ هزار و ۲۶۰ نفر بزرگسال و کودکان بالای پنج سال است.

در مرحله اول این آزمایشات که در ماه آوریل واکسن بر روی ۱۶۰ داوطلب آزمایش شد که بین ۱۸ تا ۵۵ سال داشتند. آندرو پولارد به بی بی سی جهانی گفته است که هنوز نمی‌توان زمانی برای ارائه این واکسن به بازار تعیین کرد.

به گفته او بسیاری چیزها به این بستگی دارد که برای مرحله دوم آزمایش این واکسن به اندازه کافی افرادی پیدا شوند که پیشتر به کرونا مبتلا شده‌اند. دانشگاه آکسفورد برای تولید این واکسن با کنسرن داروسازی آسترا سنکا همکاری می‌کند تا در صورت اثبات اثربخشی این واکسن بتوان تولید انبوه آن را اغاز کند..

واکسن احتمالی کرونا مبتنی بر آدنوویروس‌های شامپانزه است که از لحاظ ژنتیکی چنان تغییر یافته‌اند که قادر به تکثیر SARS-CoV-2 در باشند. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، هشت آزمایش بالینی با واکسن‌های احتمالی علیه ویروس کرونا در سراسر جهان در حال اجرا است. در کل ۱۱۸ ماده مختلف برای تهیه واکسن در مرحله آزمایش قرار دارد.

 

منبع : اقتصادبرتر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه