ارسال به دیگران پرینت

دستورالعمل ویژه برای پیشگیری از گسترش کرونا در محیط های فرودگاهی ایران

عملیات فرودگاهی در هیچ فرودگاهی تعطیل نخواهد شد و با توجه به محدودیت هایی که در سفرهای هوایی مانند سایر راههای سفری در کشور به وجود آمده است، کارکنان صنعت فرودگاهی نیز فعالیت خواهند کرد تا با هیچگونه کمبود نیرو مواجه نشویم.

عملیات فرودگاهی در هیچ فرودگاهی تعطیل نخواهد شد و با توجه به محدودیت هایی که در سفرهای هوایی مانند سایر راههای سفری در کشور به وجود آمده است، کارکنان صنعت فرودگاهی نیز فعالیت خواهند کرد تا با هیچگونه کمبود نیرو مواجه نشویم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران دستورالعمل فعالیت‌های فرودگاهی در نوروز ۱۳۹۹ و همچنین راهکارهای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در محیط های فرودگاهی را برای مدیران کل و مدیران فرودگاه های سراسر کشور تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ سیاوش امیرمکری روز سه شنبه، پنجم فروردین ماه در جریان ویدئو کنفرانس با مدیران کل و مدیران فرودگاهی تحت پوشش این شرکت که در حضور اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران کل ستادی برگزار شد، به تشریح این دستورالعمل پرداخت.

امیرمکری با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در فرودگاه ها، مرکز کنترل فضای کشور و ساختمان های ستادی اظهار کرد: تمامی تلاش ما باید این باشد تا فضاهای فرودگاهی کاملا بهداشتی باشد. لذا رعایت دقیق مسائل بهداشتی و انجام اقدامات ضدعفونی و گندزدایی از مهمترین اقداماتی است که باعث می‌شود خدمات به مسافران فرودگاهی با اطمینان خاطر‌ ارایه و برقرار باقی بماند.
وی افزود: سیاست دولت نیز بر این است که با رعایت اصول بهداشتی و استانداردهای لازم، مسیرهای پروازی و فرودگاه‌ها همچنان فعال باقی بمانند تا مردم بتوانند سفرهای ضروری خودشان را با اطمینان خاطر از مسیرهای فرودگاهی و هوایی انجام دهند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت با اشاره به کاهش شدید آمار پروازها و همچنین جابجایی مسافران در سراسر کشور گفت: هماهنگی لازم برای حضور حداقلی کارکنان متناسب با عملیات موجود در فرودگاه ها انجام شده است و مسائل بهداشتی برای در امان ماندن کارکنان شرکت و همچنین مسافران هوایی و تمامی دست اندرکاران ارایه خدمات به پروازها از ویروس کرونا به مدیران ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه این جلسه ویدئو کنفرانس به منظور مطرح کردن دیدگاه ها و همچنین پاسخگویی به سوالات مدیران فرودگاهی تشکیل شده است، تاکید کرد: باید سیاست حضور حداقلی نیروها در محیط کار رعایت و در صورت نیاز اطلاعات و دستورالعمل ها از طریق شبکه‌های مجازی یا راهکارهای دیگر منتقل شود. لذا لازم نیست مدیران کل و مدیران فرودگاهی منتظر دریافت دستورالعمل مکتوب باشند و دستورالعمل های ارسالی از راه‌های گفته شده، به منزله دستورات لازم الاجرای اداری است.

وی ضمن تاکید بر کاهش حضور کارکنان صنعت فرودگاهی متناسب با فعالیت صورت گرفته در فرودگاه محل خدمت آنها اظهار کرد: در چند فرودگاهی که بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد پروازهای داخلی در آنها انجام می‌شود، باید نیروهای لازم برای انجام فعالیت ها به ویژه فعالیت های عملیاتی حضور داشته باشند و در برخی از فرودگاه ها به ویژه فرودگاه های اقماری که حجم پروازها به شدت در آنها کاهش پیدا کرده است، ضرورتی ندارد که حضور و فعالیت کارکنان به صورت تمام وقت باشد.

امیرمکری همچنین از مدیران کل و مدیران فرودگاهی خواست تا در این باره تعامل لازم را با مسئولان استانی داشته باشند و به آنها اطمینان خاطر بدهند که تلاش خواهند کرد تا تمامی فرودگاه‌ها عملیاتی باقی بمانند و برای مسافران هوایی از مبدا تا مقصد، تمامی مسائل ایمنی و بهداشتی در فرودگاه‌ها و به ویژه ترمینال ها و غیره رعایت می‌شود تا مردم سفر ایمن و امنی داشته باشند.

وی ادامه داد: مسئولان و مردم نیز اطمینان داشته باشند که ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا مانع از انتقال ویروس از نقطه‌ای به نقطه ای در محیط های فرودگاهی بشویم. اگرچه ممکن است برخی مسائل از دست ما خارج باشد اما ما نهایت تلاش خودمان را می‌کنیم تا مانع از گسترش ویروس کرونا در محیط های فرودگاهی شویم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افزود: بار دیگر تاکید می کنم که هرگز عملیات فرودگاهی در هیچ فرودگاهی تعطیل نخواهد شد و با توجه به محدودیت هایی که در سفرهای هوایی مانند سایر راههای سفری در کشور به وجود آمده است، کارکنان صنعت فرودگاهی نیز فعالیت خواهند کرد تا با هیچگونه کمبود نیرو مواجه نشویم.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در این جلسه پس از اینکه چند تن از اعضای هیئت مدیره معاونین و مدیران کل موضوعات مختلف و متناسب با این جلسه را مطرح کردند، سوالات مختلفی از سوی مدیران کل و مدیران فرودگاهی مطرح و پاسخ آنها از سوی مسئولان مربوطه در این ویدئوکنفرانس ارائه شد.

از جمله موضوعات مهم می‌توان بر تاکید بر حضور حداقلی نیروهای فرودگاهی، اتخاذ تدابیر اندیشیده شده برای تامین مواد ضدعفونی ویژه محیط های فرودگاهی و ارسال به موقع آنها به فرودگاه های سراسر کشور، در نظر گرفتن خریدهای پایان سال فرودگاه ها و ادارات کل به عنوان "ذخیره" به منظور محاسبه در بودجه سال گذشته، تاکید مجدد برای رعایت فرم‌های دورکاری و حضور همکاران در محیط های فرودگاهی و همچنین استفاده از موقعیت زمانی پیش آمده برای تکمیل پروژه‌های فرودگاهی با توجه به کاهش شدید پروازها اشاره کرد.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه