ارسال به دیگران پرینت

فولاد مبارکه در اصفهان خط هوایی تاسیس می‌کند

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اعلام کرد: هیات مدیره این شرکت مصوب کرد که یک خط هوایی اختصاصی با مرکزیت اصفهان و در جهت مسوولیت اجتماعی تاسیس کند.

فولاد مبارکه در اصفهان خط هوایی تاسیس می‌کند
 مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اعلام کرد: هیات مدیره این شرکت مصوب کرد که یک خط هوایی اختصاصی با مرکزیت اصفهان و در جهت مسوولیت اجتماعی تاسیس کند.

حمیدرضا عظیمیان در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اصفهانی گفت: بیشتر استان‌ها دارای خط هوایی مخصوص به خود هستند و در سال‌های گذشته وزیر راه و شهرسازی، استاندار و نمایندگان اصفهان نیز درخواستی در این زمینه از رئیس‌جمهور داشتند که مورد موافقت قرار گرفت. به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد» در اصفهان، وی با بیان اینکه این موضوع مطالبه همه مردم و فعالان اقتصادی و گردشگری استان اصفهان نیز بود، اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه این نیاز را با مسوولیت اجرایی و سرمایه‌گذاری خود در سال آینده اجرایی می‌کند. عظیمیان با اشاره به اینکه درخواست فولاد مبارکه برای راه‌اندازی خط هوایی در اصفهان در سامانه سازمان هواپیمایی کشور ثبت می‌شود، اضافه کرد: پس از تصویب این موضوع توسط شورای عالی هواپیمایی، ما نسبت به تامین هواپیما و کارکنان خط هوایی اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اصفهان در تاسیس خط هوایی در کشور عقب‌افتاده بود، تاکید کرد: هدف ما از تاسیس این خط هوایی، سودآوری و منافع مالی نیست، بلکه کمک به توسعه زیربنایی استان است. عظیمیان در ادامه با بیان اینکه فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق‌های فولادی در منطقه خاورمیانه و بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی در سال است، گفت: ارزش فعلی فولاد مبارکه ۸۴ هزار میلیارد تومان است و یک درصد از تولید ناخالص داخلی بخش صنعت مربوط به این شرکت است. همچنین ۸۰ درصد ساخت داخل را داریم که هزار کارخانه به‌صورت مستقیم و ۳ هزار کارخانه به‌صورت غیرمستقیم با فولاد مبارکه در ارتباط هستند.

وی تصریح کرد: برخلاف ذوب‌آهن مشتریان فولاد مبارکه تنها تولیدکنندگان و صنعتگران هستند و شخص نیست. در مجموع ۳هلدینگ و بالای ۱۰۰ شرکت با سهام متفاوت با گروه فولاد مبارکه در ارتباط هستند. مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: فولاد مبارکه ۲/ ۷میلیون تن در سال ظرفیت دارد و شرکت‌های تابعه این شرکت نیز از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار هستند. بسیاری از واحد‌های تولیدی در صنعت، در ظرفیت اسمی و تولید داخلی تفاوت ندارند، اما فولاد مبارکه واحدی است که بالاتر از ظرفیت اسمی تولید دارد.

وی اظهار کرد: فولاد مبارکه ۱۱هزار و ۲۰۰ شغل ایجاد کرده است و طرح‌های توسعه خوبی ازجمله کنسانتره و سنگ‌آهن در نظر داریم تا تکمیل زنجیره الکترود در سال‌های آینده انجام شود. تولید فولاد مبارکه روند صعودی مناسبی داشته است و این گروه از آغاز تا به امروز ۲۰ میلیون تن فولاد صادر کرده و ۸ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته است. عظیمیان گفت: صادرات این گروه ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و بازار مصرف نیز ازجمله پروفیل، نفت و گاز و ... است. برداشت آب توسط فولاد مبارکه با کاهش چشم‌گیری مواجه بوده و این در حالی است که برداشت فولاد مبارکه از رودخانه زاینده‌رود یک درصد رودخانه است، در حالی است که کمترین میزان مصرف آب را در بین کارخانه‌های فولادی در جهان داریم و آب را به‌صورت مرتب بازگردانی می‌کنیم که با این کار‌ها باصرفه جویی ۸۴ درصدی مصرف مواجه بوده‌ایم. ۹ شهر اطراف خود را در زمینه سیستم فاضلاب تامین کرده‌ایم که به‌صورت متمرکز در فولاد مبارکه انجام‌شده است.

وی اظهار کرد: ۱۱۷ میلیون تن فولاد خام از زمان راه‌اندازی در این شرکت راه‌اندازی شده است. در معاونت فروش ۶۴۵۴ هزار تن محصولات فولادی از ابتدای سال با رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل تحویل‌شده است و به دنبال این هستیم که نیاز بازار را تامین کنیم. مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان گفت: ۸۰ درصد قطعات در این گروه بومی‌سازی شده و سرمایه این گروه از مبلغ ۱۳۰هزار میلیارد تومان به ۲۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است و این شرکت یک سهام قدرتمند در سازمان بورس کشور است. عظیمیان اظهار کرد: در بحث تامین سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله باکیفیت موردنیاز دارای مشکل هستیم و اجرای نورد گرم ۲، فولاد مبارکه را متوازن می‌کند. همچنین گسترش زمینه حمل‌ونقل ریلی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی گفت: تولید در فولاد مبارکه بیش از مصرف است و این اشکال عدم مدیریت بازار توسط دستگاه‌های ذی‌ربط است. این شرکت موفق به کسب جایزه EFQM اروپا شده است که جایزه بسیار معتبری است که تاکنون ارگانی موفق به کسب این جایزه در کشور نشده است. مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان گفت: برای همکار‌ی با شرکت‌های چینی برای واحد نورد گرم ۲ و به خطر افتادن منافع برخی در این راه دچار مشکل شده‌ایم و طبق قانون بیش از نیمی از این پروژه داخلی‌سازی شده است. اعتبار این پروژه حدود ۴۶۰ میلیون یورو است که ۲۴۰ میلیون یورو مربوط به خارج و ۲۲۰ میلیون داخلی است که در این قرارداد بخشی از پرداختمان از محل محصولات است. وی بیان کرد: فولاد مبارکه ۳۸۸۰ قطعه بومی‌سازی کرده است و نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان در این زمینه صرفه‌جویی شده که این حرکت در ۳۰ سال گذشته بی‌نظیر بوده است. همچنین با تعامل شهرداری به دنبال ایجاد یک المان کاربردی در خروجی شهر اصفهان به سمت شهر مبارکه هستیم.

عظیمیان گفت: شرکت طرف قرارداد فولاد مبارکه برای نورد گرم ۲ از چهار شرکت برتر فولادسازی چین است که جلسات بسیار فشرده‌ای در این بخش انجام‌ شده است. برای ما در فولاد مبارکه توان اجرایی این پروژه توسط شرکت چینی تضمین‌شده و امتحان خود را در فولاد مبارکه پس داده است. مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان گفت: فولاد مبارکه ۸۶۰۰ میلیارد تومان پول در اختیار مردم دارد و ۱۰ هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی با بهره ۲۳ درصد وام گرفته‌ایم و به این معنی است که تولیدکنندگان ورق را خریداری می‌کنند و پس از کار و فروش به ما برمی‌گردانند. وی افزود: سامانه دوم آبرسانی یک نیاز برای اصفهان است و باعث می‌شود حیات مردم اصفهان تامین شود که فولاد مبارکه مشارکت ۱۵۰ میلیارد تومانی در این زمینه انجام داده است.  عظیمیان درباره مصرف آب فولاد مبارکه گفت: کاهش بارش‌ها و کمبود آب و مشکلات در بالادست باعث شده است که در زمینه آب دچار مشکل شویم. همچنین عدم مدیریت صحیح در بخش آب باعث مشکلات عدیده‌ای شده است که البته نقش فولاد مبارکه نقش ملی است و حدود ۹۰۰ واحد تولیدی وابسته به فولاد مبارکه هستند و نیاز مبرم به آب دارد. وی ادامه داد: همچنین مذاکرات و توافقاتی با کشور‌های اروپایی شده است که با خرید دستگاه‌هایی، مصرف آب را بهینه کنیم. همچنین با دانشگاه‌ها، پارک‌ها و مراکز علمی فناوری در تعامل هستیم تا پروژه‌های خود را به‌خوبی انجام دهیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه