ارسال به دیگران پرینت

قاسمپور: مربی جوانان باید خودش فعال باشد/ دایی را سوزاندند و مجیدی را فراری دادند

ابراهیم قاسم پور از انتخاب‌های عجیب در رده پایه و همین طور تیم ملی فوتبال جوانان به شدت انتقاد کرد.

قاسمپور: مربی جوانان باید خودش فعال باشد/ دایی را سوزاندند و مجیدی را فراری دادند

ابراهیم قاسم پوردرباره انتخاب پرویز مظلومی برای هدایت تیم ملی فوتبال جوانان گفت: آقای مظلومی تحربه زیادی دارد و عمری در فوتبال حضور داشته است. من نمی خواهم نظری درباره درست یا غلط بودن این اتفاق بدهم. با این حال مدیریت ورزش ما در انتخاب هایش همواره اشتباهات فاخشی داشته است.

سرمربی سابق تیم ملی امید درباره ویژگی یک مربی برای هدایت تیم های پایه اظهار کرد: برای کار کردن در تیم های پایه باید انرژی لازم را داشته باشید و وقت بگذارید. باید فعال باشید تا نیروی جوان بازدهی و کارایی بیشتری داشته باشد. با این وجود مدیریت ورزشی در ایران هیچ گاه چنین معیارهایی را در نظر ندارد.

وی به سوزاندن مربیانی مانند علی دایی، منصوریان و ... اشاره کرد و گفت: ما مربیانی مانند دایی، منصوریان و مجیدی را بدون تجربه، سرمربی تیم ملی بزرگسالان و امید می کنیم و وقتی می توانند در پختگی به کارمان بیایند، کنار می گذاریم و خرابشان می کنیم. الان که تجربه لازم را دارند، مورد استفاده قرار نمی گیرند.

قاسم پور درباره نقش کمیته فنی در این قبیل انتخاب ها تاکید کرد: افرادی را می بینم که بدون سابقه ای در کمیته فنی حضور دارند. این افراد از کجا آمده اند؟ بعضا کسانی را به تیم های پایه می آورند که گذشته ای ندارند. تازه آقای مظلومی دارای تجربیات زیادی در مربیگری و بازی بوده است اما در گذشته کسانی را انتخاب کردند که هیچ سابقه ای هم نداشتند.

سرمربی سابق تیم ملی امید تاکید کرد: فعلا انتخاب‌های ما بر اساس رابطه است و همه براساس سفارش دیگران انتخاب می شوند. اکثر انتخاب ها باری به هر جهت است و کارشناسی شده نیست. مجیدی را سرمربی تیم ملی امید کردند اما نگذاشتند کارش را بکند و او را فراری دادند.

قاسم پور درباره چرخه مربیگری در رده های پایه که در فوتبال قطر چنین اقدامی صورت گرفت و منجر به تحول عظیم در رده ملی شد، گفت: در ایران سلسله مراتب وجود ندارد. در کشورهای توسعه یافته مربیان ابتدا دستیار سرمربی تیم نوجوانان می شوند و بعد از سرمربیگری در این رده سنی به مراحل بالاتر می روند اما در ایران هیچ چیز جای خودش نیست.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه