ارسال به دیگران پرینت

الماس صحرا | افتتاح سومین استادیوم قطر برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ +عکس

سومین استادیوم قطر برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ میلادی با نام استادیوم شهر آموزش یا Education City Stadium تکمیل شده است. این استادیوم با گنجایش ۴۰,۰۰۰ نفر که لقب «الماس صحرا» (Diamond in the Desert) را یدک می کشد تنها یکی از هشت استادیومی است که قرار است برای رقابت های جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ در قطر آماده شود. این استادیوم دارای طراحی مثلثی و الگوهای پیچیده شبه الماسی است و با حرکت خورشید در آسمان، رنگ نمای بیرونی آن تغییر خواهد کرد.

الماس صحرا  | افتتاح سومین استادیوم قطر برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ +عکس

استادیوم الماس صحرا (Diamond in the Desert)

ناصر الخاطر، مدیر اجرایی ارشد کمیته سازماندهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر درباره استادیوم الماس صحرا چنین گفته است: «چیزی که این [استادیوم] را منحصربفرد می سازد که البته بخش مهمی از میراث ما به شمار می آید مکان آن در قلب شهر آموزش است. شهر آموزش سازمان های پیشرو، دانشگاه ها و مدارس پیشرو بسیاری دارد و این استادیومی خواهد بود که آن ها می توانند به عنوان مراکز تفریحی و ورزشی بعد از جام جهانی از آن ها استفاده نمایند».

استادیوم الماس صحرا اولین استادیوم ورزشی قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ است که از سیستم ارزیابی کارآمدی جهانی نشان ۵ ستاره را دریافت می کند. الخاطر به استفاده از منابع و مصالح محلی در این پروژه اشاره کرده و گفته که ۲۵ درصد از این مصالح بازیافتی بوده است: «تمام دیگر استادیوم های ما چهار ستاره داشته اند و به همین دلیل این یکی منحصربفرد است». دو استادیوم دیگر قطر که از قبل کامل شده بودند استادیوم بین المللی خلیفه و استادیوم الجنوب هستند. سازمان دهندگان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امیدوارند که دو استادیوم دیگر نیز تا پایان سال ۲۰۲۰ به افتتاح برسند: استادیوم الریان و استادیوم البیت.

استادیوم الماس صحرا (Diamond in the Desert)

با این وجود روند دادن میزبانی جام جهانی فوتبال آینده به کشور قطر بسیار جنجالی شده است.  بسیاری مقامات فیفا را به دریافت رشوه از مقامات قطری برای حق میزبانی جام جهانی آینده متهم کرده و اعلام کرده اند که باید میزبانی از این کشور بازپس گرفته شود. برخی دیگر نیز به گرمای هوا در این کشور اشاره کرده اند که عملاً بازی ها را تحت تاثیر منفی خود قرار می دهد. همچنین منتقدان از زیر پا گذاشته شدن حقوق کارگران خارجی در پروژه های مربوط به جام جهانی قطر انتقاد کرده اند که مقامات قطری این اتهامات را نیز همواره رد کرده اند.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه