ارسال به دیگران پرینت

دختران فوتبالیست | "لطفا به بانوان ورزشکار احترام بگذارید!"

بازیکنان تیم‌های مختلف فوتبال بانوان با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به تعیین تکلیف وضعیت لیگ خواستار اعلام تصمیم قطعی در مورد ادامه مسابقات شدند.

 دختران فوتبالیست | "لطفا به بانوان  ورزشکار احترام بگذارید!"

با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی لیگ برتر فوتبال بانوان هنوز تکلیف چهار بازی‌ باقی مانده مشخص نیست و با اینکه اکثر مربیان و بازیکنان خواستار اعلام پایان لیگ شده‌اند اما مسئولان فوتبالی در این مورد اعلام نظری نمی‌کند.

این در حالی است که تکلیف کلیه رده‌های برتر، دسته دو و سه فوتبال مردان مشخص شده است. از طرفی مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بدون توجه به بلاتکلیفی باشگاه‌ها، بازیکنان و مربیان سکوت پیشه کرده‌اند و پاسخگو نیستند.

در همین راستا چند تن از بازیکنان تیم‌های مختلف فوتبال با ایسنا به گفت‌وگو پرداختند و خواستار تصمیم‌گیری هر چه سریع‌تر برای لیگ شدند. آنها این بلاتکلیفی را نشانه‌ی بی‌توجهی مسئولان ورزشی فوتبال به وضعیت بانوان قلمداد کردند که به وجهه فوتبال بانوان در جامعه خدشه وارد می‌کند.

زهرا قنبری: وجهه فوتبال بانوان زیر سوال می‌رود

زهرا قنبری، بازیکن تیم شهرداری بم کرمان و خانم گل فوتبال بانوان در سال ۹۷ در مورد بلاتکلیفی لیگ برتر گفت: اینگونه وجهه فوتبال بانوان زیر سوال می‌رود. توقع حرفه‌ای شدن، داریم و باید در تصمیم‌گیری‌هایمان هم حرفه‌ای عمل کنیم؛ نزدیک به ۴ ماه از تعطیلی لیگ گذشته، وضعیت لیگ‌های مردان مشخص شده اما نمی‌دانم چرا تصمیم قطعی در مورد لیگ بانوان اعلام نمی‌شود تا از این بلاتکلیفی خارج شویم.

او در این مورد افزود: خیلی از مربیان و بازیکنان خواستار اعلام پایان لیگ هستند. پول در فوتبال بانوان آنقدر نیست که امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشیم. در شرایطی که اختلاف امتیاز تیم‌های صدر جدول مشخص است و موافق پایان لیگ هستند، امیدوارم سریع تصمیم گرفته شود تا تیم‌ها برای فصل آینده برنامه ریزی کنند.

قنبری به بی‌توجهی مسئولان به تعیین تکلیف لیگ بانوان اشاره کرد و گفت: این وضعیت خوب نیست. فوتبال بانوان در سال‌های اخیر جهش خوبی داشته اما این بلاتکلیفی نظرها را از فوتبال بانوان برمی‌گرداند و این ابهام را ایجاد می‌کند که مسئولی دارد یا نه؟ در حالی که همه مسئولان را داریم اما هنوز تصمیم نگرفته‌اند. 

هاجر دباغی: کسی پاسخگو نیست

هاجر دباغی، بازیکن تیم سپاهان اصفهان که در حال حاضر با ۲۷ گل در صدر جدول گلزنان سال ۹۸ قرار دارد با بیان اینکه کسی در مورد وضعیت لیگ به ما جواب نمی‌دهد، ادامه داد: منتظر هستیم تا فدراسیون تعیین تکلیف کند. هر چه باشگاه‌ها فشار می‌آوردند، اما متاسفانه تصمیم رسمی را اعلام نمی‌کنند.

او معتقد است که اگر دغدغه باشگاه‌ها و بازیکنان برای مسئولان ورزشی مهم بود، زودتر تکلیف لیگ را مشخص می‌کردند چون اکنون باشگاه‌ها و بازیکنان نمی‌دانند که باید خود را برای فصل آینده آماده کنند یا اینکه فصل بعد هم تحت تاثیر کرونا برگزار نمی‌شود.

زهرا خواجوی: لیگ بانوان برای مسئولان اهمیت ندارد

زهرا خواجوی، بازیکن تیم وچان کردستان و رکوردار گل نخوردن فوتبال ایران هم بحث احترام به بانوان فوتبالیست را پیش کشید و گفت: تا وقتی ما زنان به هم احترام نگذاریم، دیگران هم برای ما احترام قائل نمی‌شوند، تکلیف لیگ دو، سه و رده‌های نوجوانان و جوانان مردان مشخص شده است اما هنوز تکلیف لیگ برتر ما معلوم نیست. این بی نظمی‌ها کیفیت لیگ بعد را هم پایین می‌آورد.

این بازیکن که برای فصل آینده خود چند پیشنهاد دارد می‌گوید از آنجایی که در اختیار تیم وچان کردستان است، نمی‌تواند به پیشنهادهای خود فکر کند. او معتقد است سایر باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان هم این شرایط را دارند و تکلیف خود را برای لیگ فصل بعد نمی‌دانند.

خواجوی با بیان اینکه بلاتکلیفی لیگ نشان‌دهنده بی‌توجهی مسئولان به فوتبال بانوان است، گفت: چند ماه است که لیگ بانوان تعططیل شده اما هنوز تصمیمی در مورد مسابقات نگرفته‌اند و این نشان می‌دهد که نسبت به لیگ بانوان بی‌اهمیت هستند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه