ارسال به دیگران پرینت

تاج | وعده‌های بی‌پایان تاج برای افشاگری

وضعیت در فدراسیون فوتبال تقریبا مثل یک سال اخیر است: آشفته. فدراسیون فوتبال بعد از رفتن مهدی تاج، رئیس ندارد و ظاهرا با سرپرست اداره می‌شود؛ سرپرستی به نام حیدر بهاروند که نایب‌رئیس دوم مهدی تاج بود.

تاج | وعده‌های بی‌پایان تاج  برای افشاگری

وضعیت در فدراسیون فوتبال تقریبا مثل یک سال اخیر است: آشفته. فدراسیون فوتبال بعد از رفتن مهدی تاج، رئیس ندارد و ظاهرا با سرپرست اداره می‌شود؛ سرپرستی به نام حیدر بهاروند که نایب‌رئیس دوم مهدی تاج بود.

البته شاید خود بهاروند هم نداند که سرپرست فدراسیون فوتبال است یا نه! چون با اتمام محرومیت علی کفاشیان، نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال، او حالا دندان تیز کرده تا بر صندلی سرپرستی فدراسیون فوتبال بنشیند؛ امری که البته بدون گرفتن چراغ سبز از نهادهای بالاتر به‌ویژه وزارت ورزش، شدنی نیست. به این آشفتگی مدیریتی باید پرونده شکایت مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی ایران را هم اضافه کرد؛ پرونده‌ای که اگر به ثمر بنشیند و ادعای خسارت شش میلیون یورویی‌اش رأی بیاورد، رسما باید فدراسیون فوتبال را ورشکسته توصیف کرد. حالا علاوه بر همین پرونده مالی، معرفی ویلموتس، بستن قرارداد با او و البته معرف‌ها و دلال‌هایی که در این وسط نقش ‌داشته‌اند، به آشفتگی موجود دامن زده‌اند. مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال که گفته بود قرارداد با ویلموتس یکی از بهترین قراردادهای بسته‌شده است، قبل از بحرانی‌شدن اوضاع عرصه را خالی کرد و تقصیرها را گردن وزارت ورزش انداخت! او گفت از سوی وزارت ورزش نامه‌ای از مرکز فرهنگی ایرانهلند گرفته که در آن سه گزینه را برای هدایت تیم ملی معرفی کرده بودند، فدراسیون هم با ویلموتس که یکی از همین گزینه‌ها بود، وارد مذاکره شد و قرارداد بست. وزارت ورزش بعد از این صحبت‌ها نامه را نه دستوری؛ بلکه فقط «جهت بررسی» توصیف کرد و خبر داد که عواقب این قرارداد برعهده فدراسیون فوتبال است. مرکز فرهنگی ایران – هلند هم که بعد از این داستان اسمش مطرح شده بود، بیانیه‌ای صادر کرد و خبر داد که از سوی فدراسیون فوتبال دور زده شده و آنها از مذاکره با مارک ویلموتس بی‌خبر بوده‌اند. آنها حتی گلایه داشتند که چطور می‌شود فدراسیون فوتبال قراردادی گزاف با این مربی ببندد که رقمش بسیار پایین‌تر بوده است! در کنار این موضوع حضور فردی به نام «ب.ز» (بهروز زنجانی) در زمان عقد قرارداد و همراهی مهدی تاج هم دیگر معمای این پرونده پیچیده شده است. همه این موارد دست به دست هم داد تا سازمان بازرسی و قوه قضائیه هم به این پرونده ورود کنند. همین یکی، دو شب پیش، دادستان کل کشور هم خبر داد که پیگیر این پرونده خواهد بود. با وجود ابهامات و پیچیدگی زیاد در این پرونده حالا مهدی تاج، مقصر اصلی پرونده ویلموتس که قراردادی عجیب بسته، همچنان وعده داده که ناگفته‌هایش درباره این مسئله را یک روز افشا می‌کند.  تاج درباره انتقادات مطرح‌شده علیه او و مدیران فدراسیون فوتبال در عقد قرارداد با سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: «درباره قرارداد ویلموتس از‌جمله مبلغ و مدت قرارداد، انتخاب این مربی و وجه پرداخت‌شده، هجمه‌های نادرستی وارد شده که با توجه به اینکه پرونده در حال رسیدگی است، پس از صدور حکم نهایی ناگفته‌هایی مطرح است که برای استحضار مردم عزیزمان اعلام خواهد شد». 

منبع: شرق

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه