ارسال به دیگران پرینت

فرهادی‌زاد:

الگوبرداری دنیا از بانوان ورزشکار ایرانی

معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بازخورد مثبت حضور بانوان ورزشکار کشورمان با حجاب و پوشش اسلامی در رویدادهای ورزشی، از آن‌ها به عنوان الگو در دنیا نام برد.

الگوبرداری دنیا از بانوان ورزشکار ایرانی

وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی‌زاد در حاشیه نشست ستاد عفاف و حجاب با اشاره به حضور زنان با پوشش اسلامی و ایرانی بازخورد حجاب و عفاف ورزشکاران ایرانی در جهان را قابل توجه و اثر گذار توصیف کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه به اقدامات موثر این معاونت در بخش  طراحی لباس‌های ورزشی با تکیه بر ملاحظات فرهنگی - اسلامی برای حضور ورزشکاران در میادین بین‌المللی اشاره و اظهار کرد: این نوع پوشش نشان از اسلامی بودن ورزشکار ماست و همین نکته ورزشکاران ما را به عنوان الگو در دنیا مطرح کرده است.

او در این باره  توضیح داد: از سال ١٩٩٠ که اولین گروه ورزشکاران ما در بازی‌های آسیایی با پوشش اسلامی "چادر" حضور پیدا کردند ، چهار دوره بعد، زنان هشت کشور آسیایی با حجاب در این رویداد شرکت کردند و همه آن‌ها می‌گفتند الگوی ما ورزشکاران ایرانی هستند.

وی گفت: زنان ما مبتکر حضور در رویدادهای ورزشی با رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی هستند. در واقع آن‌ها نمونه‌ای از عفاف و پرهیزگاری یک زن مسلمان با توجه به همه ملاحظات فرهنگی در برنامه‌های  بین‌المللی ورزشی هستند.

فرهادی‌زاد در بخش دیگر از سخنانش به زیر ساخت‌های ورزشی ویژه بانوان اشاره کرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان برای حضور و انجام فعالیت‌های ورزشی بانوان در بخش‌های همگانی و قهرمانی سالن‌های اختصاصی را در سراسر کشور راه‌اندازی کرد تا زنان در شرایط بهتری تمرینات ورزشی خود را پیگیری کنند.

معاون توسعه ورزش بانوان در پایان با بیان این که یکی از اقدامات مهم برای ورزش بانوان، شورای سیاست گذاری است، افزود: در این شورا فعالیت‌های جدید مطرح و هر رشته برای اخذ مجوز باید در این شورا مورد بررسی قرار بگیرد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه