ارسال به دیگران پرینت

بایدن | ۳۰۰ میلیون آمریکایی تا تابستان ۲۰۲۱ واکسن کرونا دریافت می‌کنند

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ۲۶ میلیون نفر گذشته و به بیش از ۲۶میلیون و ۱۱ هزار نفر رسید؛ از این تعداد نیز تاکنون بالغ بر ۴۳۵ هزار نفر آمریکایی به علت ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که کشورش با وخیم ترین شیوع ویروس کرونا به جای مانده از سلف خود مواجه است، وعده داد که  ۳۰۰ میلیون آمریکایی تا تابستان ۲۰۲۱ واکسینه می شوند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر اعلام کرد: بایدن در پاسخ به نگرانی های موجود مبنی بر کمبود و ناکافی بودن واکسن ویروس کرونا گفت که طی سه هفته آتی تحویل واکسن کرونا به ایالت هایی که شرایط بحرانی دارند افزایش خواهد یافت و ۳۰۰ میلیون آمریکایی نیز تا تابستان و یا تا اوایل پائیز ۲۰۲۱ واکسینه خواهند  شد.

بنابراین گزارش، بایدن روز گذشته (سه شنبه) درجمع خبرنگاران درکاخ سفید گفت که «تلاش ها در این برهه از زمان باید تلاش های دوران جنگی » باشد.

بایدن درباره کمبود واکسن کرونا گفت: این غیر قابل قبول است  چراکه جان انسان  ها در خطر قرار دارد.

خرید ۲۰۰ میلیون واکسن دیگر

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه گزارش داد: بایدن از خرید ۲۰۰ میلیون واکسن دیگر خبر داد. خرید یکصد میلیون واکسن از «فایزر» و یکصد میلیون دیگر هم از  «مادرنا» (Moderna).

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۲۶میلیون گذشت

دولت بایدن در حالی در تلاش برای واکسینه کردن تمامی شهروندان آمریکایی و خرید ۲۰۰ میلیون واکسن است که اکنون شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در آمریکا به علت سوء مدیریت و اهمال آشکار  دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین این کشور در بالاترین سطح قرار دارد.

بر اساس گزارش امروز ( هشتم بهمن ماه ۱۳۹۹)  تارنمای «وردومترز»  (worldometers) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ۲۶ میلیون نفر گذشته و به بیش از ۲۶میلیون و ۱۱ هزار نفر رسید؛ از این تعداد نیز تاکنون بالغ بر ۴۳۵ هزار نفر آمریکایی به علت ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان دیروز از مرز یکصد میلیون نفر گذشت که از این تعداد نیز بیش از دو میلیون و ۱۶۰هزار نفر جان باخته اند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه