ارسال به دیگران پرینت

وزیر کشور | دامنه تشخیص کرونا وسیع‌تر می‌شود.

وزیر کشور گفت: با طرحی که عزیزان وزارت بهداشت می‌خواهند اجرا کنند، آمار مبتلایان افزایش می‌یابد و دامنه تشخیص وسیع می‌شود و جای نگرانی نیست و باید بدانیم که تشخیص در روزهای اولیه منجر به کاهش فوتی‌ها می‌شود.

وزیر کشور  |  دامنه تشخیص کرونا وسیع‌تر می‌شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در اولین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آقای دکتر نمکی تاکید داشت که ما زمانی می‌توانیم بیشتر موفق شویم که تشخیص و غربالگری را در سطح وسیع انجام دهیم، با تشخیص در روزهای اول این بیماری می‌توان با ماندن در خانه مداوا کرد و تأکید قرارگاه بر این است که اجرای غربالگری و تشخیص مبتلایان باید در اولویت باشد و همه دستگاه‌ها باید به آقای نمکی کمک کنند. جدیت در اعمال تصمیمات مهم است و تصمیمات باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی همچنین گفت: زمانی بود که سراغ استفاده از طرح ماسک (ردیابی و کنترل بیماران کرونا)بود که ردیابی بیماران را در عرصه اجتماعی داشته باشیم ولی کاملا نتوانستیم آن را دنبال کنیم و این کار مهمی است و محل تردد فرد مبتلا را باید بررسی کنیم. همچنین درباره مسئله حمل و نقل با شهردار تهران و وزیر راه صحبت‌هایی انجام شده که باید مشکلات در این زمینه را بر طرف کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: با طرحی که عزیزان وزارت بهداشت می‌خواهند اجرا کنند، آمار مبتلایان افزایش می‌یابد و دامنه تشخیص وسیع می‌شود و جای نگرانی نیست و باید بدانیم که تشخیص در روزهای اولیه منجر به کاهش فوتی‌ها می‌شود.

رحمانی فضلی گفت: از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم که با جدیت و قاطعیت مصوبات ستاد و قرارگاه پیگیری شود.

وی بیان کرد: نظارت کلی و همه‌جانبه بر اجرای مصوبات مورد تایید وزارت بهداشت است و در این باره گفته می‌شود که ضعف در نظارت وجود دارد و قرارگاه عملیاتی این ضعف را بر طرف خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه باید با لحاظ کردن شرایط منطقه‌ای با این بیماری برخورد شود، خاطر نشان کرد: بسیج، درمانگاه‌ها و هلال احمر در این زمینه فعال خواهند شد و مساجد با امکانات خود قابلیت فعالیت در این زمینه دارند.

رحمانی فضلی گفت: من در زمینه توزیع ماسک گلایه داشتم و تاکید شد که وزارت صمت در این زمینه مسئولیت اعضای را دارد و میبایست با کمک بسیج این مشکل حل شود؛ ماسک باید به وفور در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: بسیج، پلیس و وزارت اطلاعات ظرفیت خوبی دارند که می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره ارتباط شاخص‌های آلودگی هوا و کرونا گفت: اگر این موضوع صحت داشته باشد باید زمان‌های تردد را تغییر دهیم.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه