ارسال به دیگران پرینت

علی مطهری به سخنان عجیب نماینده شازند درباره مسلمانان چین واکنش نشان داد

علی مطهری، فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس به انتقاد احمدی بیغش، نماینده شازند در مجلس یازدهم از وی در خصوص مسلمانان چین واکنش نشان داد و نوشت: عجیب نیست چرا که اطلاعات امثال او صرفا از طریق صداوسیما کسب می شود.

علی مطهری به سخنان عجیب نماینده شازند درباره مسلمانان چین  واکنش نشان داد

نماینده شازند و عضو کمیسیون امنیت ملی در اظهاراتی توهین‌آمیز خطاب به علی مطهری گفته بود: علی مطهری یک نماینده بی‌خاصیت بود! مسلمانان چین هیچ مشکلی با حکومت‌شان ندارند و دادستانی باید به اظهارات مطهری در دفاع از مسلمانان چینی ورود پیدا کند.

مطهری در واکنش به اظهارات این نماینده نوشته است: بی‌اطلاعی آقای احمدی بی‌غش نماینده مجلس از ظلم عظیم دولت کمونیست چین نسبت به مسلمانان منطقه سین کیانگ عجیب نیست چرا که اطلاعات امثال او صرفا از طریق صداوسیما کسب می شود.

واکنش علی مطهری به سخنان عجیب نماینده شازند درباره مسلمانان چین

واکنش علی مطهری به سخنان عجیب نماینده شازند درباره مسلمانان چین

مایه سرشکستگی برای جمهوری اسلامی است که آمریکا به رفتار چین در اردوگاه‌های اجباری همراه با شکنجه مسلمانان منطقه سین کیانگ برای محو کامل فرهنگ اسلامی از آن منطقه اعتراض می‌کند، اما ایران به خاطر نیاز اقتصادی مهر سکوت بر لب زده است. مسلمان چینی فرقی با مسلمان یمنی یا فلسطینی ندارد.

محمود احمدی بیغش، نماینده شازند نیز در بخشی از نطق میان دستور جلسه علنی مجلس با حمله به علی مطهری، گفته بود: اخیرا شاهد برخی موضعگیری‌های نسنجیده و فاقد هرگونه اعتبار و استناد از سوی بعضی از سیاسیون بی‌خاصیت و همیشه طلبکار از جمله فردی که خود سابقه نمایندگی دارد در خصوص مسلمانان منطقه سین کیانگ چین هستیم که تحقیقات نشان می‌دهد نه تنها این اظهارات سخیف و ضد امنیت ملی صحت ندارد بلکه ده‌ها میلیون مسلمان چین با دولت و دولت با مسلمانان مشکلی ندارند و قیاس آن با مسلمانان فلسطین یک فتنه غرب‌گرایانه است و این اظهارات در راستای استمرار خط فکری نفاق‌برانگیز این جریان بی‌خاصیت و پرمدعا برای تحت تاثیر قرار دادن روابط مناسب ایران و چین صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینجانب از منتقدان جدی پنهانکاری وزارت امور خارجه در بعضی از مسائل هستم، اما به هیچ‌وجه اظهارات مداخله‌جویانه جریان انحرافی اصلاحات و رهبران دچار توهم سیاسی این جریان پرهزینه را علیه منافع ملی برنمی‌تابم و از این تریبون از دادستان محترم کل کشور می‌خواهم ملاحظات را کنار گذاشته و با امثال این ذهن‌های بیمار با قاطعیت و شدت برخورد کند.

منبع : آفتاب‌نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه