ارسال به دیگران پرینت

پمپئو، استرالیا را تهدید کرد

مایک پمپئو هشدار داد، در صورتی که پیوستن ایالت ویکتوریای استرالیا به طرح "کمربند و جاده" چین با سازش در زمینه مخابرات همراه باشد، آمریکا ممکن است شراکت اطلاعاتی با استرالیا را قطع کند.

پمپئو، استرالیا را تهدید کرد

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به اتحاد شراکت اطلاعاتی میان انگلیس، استرالیا، آمریکا، کانادا و نیوزیلند اظهار کرد: ما هرگونه خطر علیه زیرساخت‌های مخابراتی‌مان و عناصر امنیت ملی مرتبط با شرکای گروه "پنج چشم" را نخواهیم پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پمپئو گفت: ما از ماهیت دقیق این پروژه‌ها آگاه نیستیم.

دنیل اندروز، نخست وزیر ایالت ویکتوریای استرالیا پس از امضای توافقی در زمینه طرح "کمربند و جاده" چین که وام‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی را برای پروژه‌های‌ زیرساختی این طرح مقرر می‌کند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. ایالت ویکتوریا تنها ایالت استرالیا است که این توافق را امضا کرده است.

پمپئو در ادامه گفت: این اقدام تاحدودی بر توانایی ما بر حفاظت از ارتباطات مخابراتی شهروندانمان یا شبکه‌های امنیتی‌ای که برای ارتباطات دفاعی و اطلاعاتی به کار گرفته می‌شوند، تاثیر منفی می‌گذارد. ما اتصال خود را قطع می‌کنیم و جدا خواهیم شد.

وی همچنین متعهد شد که آمریکا "اعتماد به شبکه‌هایش را حفظ خواهد کرد" و ابراز امیدواری کرد که "دوستان و متحدان، به ویژه شرکای پنج چشم مانند استرالیا نیز همین رویه را پیش گیرند".

او هشدار داد که شهروندان استرالیا باید بدانند که همه و هر یک از "پروژه‌های کمربند و جاده باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند". وی افزود، برخی از این پروژه‌ها ممکن است تنها یک تعامل تجاری باشد. در این صورت مشکلی وجود ندارد اما تقریبا هر یک از آن‌ها بهایی دارند.

وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد، معمولا در پروژه‌های مرتبط با طرح کمربند و جاده تسهیلات و امتیازهایی در نظر گرفته شده که "مردم این منطقه و کشورهای آن را در خطری واقعی قرار می‌دهد" و آسیب‌هایی را برای آنان به دنبال خواهد داشت.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نیز تاکید کرده که ضمن به رسمیت شناختن حاکمیت دولت‌های فدرال در زمینه سیاست خارجی، از اقدام ایالت ویکتوریا برای امضای همکاری با این طرح حمایت نمی‌کند.

نخست وزیر این ایالت اما این اقدام را  تقویت کننده شراکت با چین و "به نفع همه" دانسته است.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه