ارسال به دیگران پرینت

عراقچی | ما به وظایف و ماموریت های دیپلماتیک خود عمل می کنیم

سید عباس عراقچی تاکید کرد: ما تلاش می کنیم به وظیفه خود در برابر شهدا عمل کنیم و از تمام مسیرهای ممکن برای تحقق اهداف کشور استفاده کنیم که یکی از نمونه های آن برجام است.

عراقچی  |  ما به وظایف و ماموریت های دیپلماتیک خود عمل می کنیم

سید عباس عراقچی تاکید کرد: ما تلاش می کنیم به وظیفه خود در برابر شهدا عمل کنیم و از تمام مسیرهای ممکن برای تحقق اهداف کشور استفاده کنیم که یکی از نمونه های آن برجام است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه که در مراسم افتتاح هنرستان شهدای وزارت امور خارجه در سوسنگرد به صورت مجازی شرکت کرده بود در سخنانی با اشاره به نقش دیپلماسی و وزارت خارجه در زمان جنگ تحمیلی تصریح کرد: دیپلماتهای کشور در زمان جنگ، در عرصه های بین المللی از حقانیت و مظلومیت مردم ایران دفاع کرده اند. مشرعیت دفاع مقدس را به دنیا نشان دادند. در راستای تامین نیازهای کشور در زمان جنگ تلاش کردند و پس از جنگ نیز در سازمان ملل کار بزرگی انجام دادند.

وی ادامه داد: دیپلمات های کشورمان تلاش کردند و حقانیت ایران را به اثبات رساندند چنانکه دبیرکل وقت سازمان ملل متحد، رژیم صدام را به عنوان رژیم متجاوز معرفی کرد و در این ارتباط یک کار حقوقی و سیاسی بزرگی انجام شد.

 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که لازم می دانم از کسانی که در ساخت این هنرستان تلاش کردند تشکر و قدردانی کنم، گفت: قرار است با همکاری سپاه جاده منتهی به این هنرستان که در حال حاضر خاکی است آسفالت شود و سپاه در این زمینه مشارکت می کند.

 

وی همچنین با بیان این که باید سیستم آموزشی کشور هر چه زودتر به سمت فنی شدن حرکت کند تا بتوانیم افراد ماهر تحویل جامعه داده و نیازهای کشور را برآورده کنیم، گفت: این دومین هنرستانی است که به نام شهدای وزارت خارجه نامگذاری می شود. توسط «پویش احسان کریمه» چندی پیش هنرستان دیگری به نام شهدای وزارت خارجه در  شهرستان سرپل ذهاب افتتاح شد.

 

عراقچی با بیان این که وزارت خارجه شهدا و جانبازان و ایثارگران زیادی را در راستای دفاع از کشور در زمان جنگ تحمیلی تقدیم این آب و خاک کرده است، افزود: وزارت خارجه جز وزارتخانه هایی است که بالاترین رقم ها را در این زمینه دارد.

این دیپلمات ارشد کشورمان در این مراسم که استادار خوزستان نیز حضور داشت در ادامه گفت: همچنین در سال های گذشته تعدادی از دیپلماتهای وزارت خارجه توسط تروریست ها در برخی از کشورها از جمله افغانستان، عراق، بوسنی، یمن و ... به شهادت رسیده اند .  

عراقچی همچنین با بیان این که ما در وزار خارجه در عین حال که به وظایف و ماموریت های دیپلماتیک خود عمل می کنیم به دغدغه های مردم و جامعه نیز توجه داریم، تصریح کرد: ما تلاش می کنیم به وظیفه خود در برابر شهدا عمل کنیم و از تمام مسیرهای ممکن برای تحقق اهداف کشور استفاده کنیم که یکی از نمونه های آن برجام است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه