ارسال به دیگران پرینت

مصرف آووکادو چه تأثیری بر روده ها دارد؟

آووکادو، باکتری ها، روده ها، بیماری ها. در نگاه اول به نظر نمی رسد ارتباط چندانی بین این ها وجود داشته باشد. اما حقیقت چیز دیگری است. دانشمندان موفق به سنجش آثار مصرف روزانه ی آووکادو بر روده ها شدند و نتایج تحقیقات آن ها ممکن است شما را به تغییر رژیم غذایی تان وادارد.

مصرف آووکادو چه تأثیری بر روده ها دارد؟

در ادامه با آثار مصرف روزانه ی آووکادو بر روده ها آشنا خواهیم شد.

روده ها مملوء از باکتری هستند

روده ها بیشترین باکتری را در بدن ما دارند. این باکتری ها می توانند از هزار گونه ی مختلف هم باشند. نگران نشوید، بیشتر این باکتری ها مفید هستند و جلوی رشد میکروب ها و عفونت را می گیرند. معمولاً میزان باکتری های مفید روده ۴ برابر میزان باکتری های مضر آن است. و دانشمندان راهی برای افزایش هر چه بیشتر باکتری های مفید روده ها پیدا کرده اند.

یک ماده ی محرمانه

تحقیقات جدید نشان داده مصرف روزانه ی این میوه اثر مثبتی بر مجرای معده ای روده ای بدن دارد. آووکادو نه تنها باکتری های مفید روده را افزایش می دهد و باعث بهبود فلور روده می شود، بلکه اسیدهای صفراوی را کاهش می دهد و میزان اسیدهای چرب و استات را بالا می برد.

این ها چه معنایی برای سلامت ما دارد؟

نتایج تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه ی آووکادو باعث افزایش تنوع فلور روده می شود. این موضوع نیز سبب بهبود ایمنی بدن می شود و به جلوگیری از بسیاری از بیماری های خطرناک همچون سرطان، دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. این میوه همچنین به جلوگیری از بر هم خوردن تعادل باکتریایی روده و اذیت شدن آن کمک می کند.

چقدر آووکادو باید مصرف کرد؟

لازم نیست هر روز یک آووکادوی کامل را بخورید. زنان می توانند ۱۴۰ گرم و مردان می توانند اندکی بیشتر یعنی ۱۷۵ گرم از این میوه را مصرف کنند. آووکادو را به یکی از وعده های غذایی روزانه ی خود اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که آووکادو به تنهایی نمی تواند برای روده ها معجزه کند. رژیم غذایی شما باید متعادل باشد و داشتن فعالیت فیزیکی را هم فراموش نکنید.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه